Senaste nytt

Fredagstråden™

En väldigt speciell fredag för mig då jag idag jobbar sista dagen på mitt nuvarande jobb.

Från augusti blir det BusinessClass.se på heltid i chefredaktörsstolen på Storgatan.
Känns väldigt konstigt men ska bli väldigt spännande med allt vi har inplanerat till hösten.

Rundar av dagen med en G&T i loungen på DoubleTree KL. måste säga att man blir lite utråkad av Kuala Lumpur då hela staden kan ses på en dag. Att stanna 4 dagar är med andra ord overkill, och jag önskar att jag hade stannat på Borneo längre än en dag. Blir hemresa med Turkish imorgon kväll, och förhoppningsvis är besättningen lika trevlig som på utresan.

Sitter på BGO, landade för ungefär 90min sedan men jobbar på tills min båt går 13:40. Är kvar "Air side" på utrikesdelen då Avinor numera bjuder på 2t bredband.

Skall iväg en kort resa till mor och far, och stödjer min bror som är artistansvarig på en stor festival i helgen. Hoppas på "anti-västkustväder" men det ser rätt grått ut där ute.

Rundar av dagen med en G&T i loungen på DoubleTree KL. måste säga att man blir lite utråkad av Kuala Lumpur då hela staden kan ses på en dag. Att stanna 4 dagar är med andra ord overkill, och jag önskar att jag hade stannat på Borneo längre än en dag.

Om du hade frågat mig innan hade jag rekommenderat Melaka.
Det är inte så långt från Kuala Lumpur. Ca två timmar med bil/buss.

Kanske att få gå på semester idag. Och påbörja 5 veckors resa i morgon.

Jaså, det lockar inte? Nämen då gör väl jag det istället då :p

Om du hade frågat mig innan hade jag rekommenderat Melaka.
Det är inte så långt från Kuala Lumpur. Ca två timmar med bil/buss.

Jag funderade lite på det, men var inte så sugen på bussresan. Planen var ursprungligen att åka upp till Penang med Firefly (ett full-service regional LCC som ägs av Malaysia Airlines). Men biljetten som jag hade tänkt boka var slut, så den resan blev inte av. Men det fick bli ett besök till Batu Caves och lite shopping idag.

Bara 4 dagar på resande fot denna vecka.
Fortsätter testet av hur smakar vin för ca 45 spänn flaskan (som jag köpte allt för mycket av) med en Chianti i bastkjol.

Tro mig när jag påstår att blasten är bäst !

Fredagen har spenderas med att rigga inför morgondagens bröllop (mitt). Nu en öl och förjäves försöka hitta inspiration för att skriva ned några egna bröllopslöften. bc.se kanske är fel ställe att leta sån inspiration på :)

Toppen