Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredagen har spenderats arbetande på en av stans reklambyråer som konsult, och kvällen spenderas vid fina Walkerorgeln. Blev inkallad att spela ett dop imorgon, så öva är ett måste!

Glamourösa resarlivet. Nästan 2 veckor på turné, så nu tror jag det blir att spilla upp en St Christeau, Armagnac, och så raklång i soffan

Fick ett mail i morse

Grattis på födelsedagen GOTATH!

Hela teamet på BusinessClass.se - För medvetna resenärer vill önska dig en riktigt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar och ett stort grattis från oss på redaktionen
Yey! :D

Annars bjuder min helg på jobb och uppladdning inför 6 t/r till Stockholm under de följande två veckorna :)

Har haft en ganska spårad helg i Stockholm. Elite Eden i sthlm lär ju aldrig glömma mig igen kan jag säga :p Tömde deras lager på de flesta sorterna av bubbel dom hade. :p

Inte fredag ännu, men jag har omgrupperat kontoret till Sicilien och har drabbats av djupa kontemplationer. Jag körde ett Platinum-challenge på AA nu i vår, men tyvärr räcker statusen enbart året ut, eller till feb 14 för att vara exakt. Eftersom jag inte flyger extremt mycket, typ två varv runt jorden per år, krävs det en del planering för att hålla sin status. Har redan beslutat att utnyttja "soft landing" från guld till silver med BAEC. Men eftersom AA har en "rea" till Asien som gäller till december har f-n flugit i mig och jag funderar på att åka till HKG via västra hemisfären i oktober, ett helt normalt beteende bland medlemmarna här:D Och skulle jag inte skrapa ihop tillräckligt med poäng för att behålla platinum, så har jag även börjat fundera på ett milege run med AA om jag ändå passerar USA och har 24 timmar över. Som sagt, mina bekanta skulle väl klassificera detta som galenskap, men här ser vi ju detta som ett fullständigt normalt beteende:D

Och varför är AA-platinum så bra? 100% bonuspoäng på resorna och ett fördelaktigt uttagsschema. Inte som US, men inte dåligt.

Och hur förankras detta hemma? "Älskling om jag gör detta, kan hela familjen när du fyller 50 om fyra år åka både till Macu Picchu OCH Påskön":D

Last edited:
Du borde kunna sälja in detta rätt lätt efter er senaste bonusresa...

Om man ändå hade några konkreta resplaner. Känns märkligt att inte ha någon resa planerad. Ok, någon intra-EU har jag men det räknas ju inte.

Men eftersom AA har en "rea" till Asien som gäller till december har f-n flugit i mig och jag funderar på att åka till HKG via västra hemisfären i oktober, ett helt normalt beteende bland medlemmarna här:D Och skulle jag inte skrapa ihop tillräckligt med poäng för att behålla platinum, så har jag även börjat fundera på ett milege run med AA om jag ändå passerar USA och har 24 timmar över. Som sagt, mina bekanta skulle väl klassificera detta som galenskap, men här ser vi ju detta som ett fullständigt normalt beteende:

Det beror på när du åket till Asien men resan fram till 2013-AUG-15 kan man tjäna extra miles på Dallas-Seoul rutt.
Dallas/Fort Worth to Seoul, South Korea | American Airlines

Pensacola/Tuson-(byte)-Seoul T/R med American i Q klass kostar runt 955 USD inkl. skatter

Tuff vecka. Nu äntligen helg och kan koppla av med ett glas rött på balkongen. 26 grader varmt och sommaren är här. Svensk sommar det är den bästa dagen på hela året.

Toppen