Jag har varit ute och rest 2 gånger på en medelhavskryssning. Och varje gång har det blivit med rederiet Celebrity Cruises (tillhör Royal Carribean). Det finns ju hur mycket som helt att välja på. Alla rederiet har sin inriktning.
Bland de saker som jag gillar med Celebrity är att du får otroligt mycket valuta för pengarna. T ex. är det genomgående 5 rätter middagar på kvällen (man byter meny varje dag). Varken stelt eller snobbigt, men lätt sofistikerad stämning ombord. T ex. har man alltid minst 3 formella kvällar ombord vilket innebär att man klär om till smoking och motsvarande för damer. Övriga kvällar förväntas en smart casual dresskod.
Finns så mycket att berätta...jag ska lite senare lägga ut lite bilder som jag har hemma på de kryssningar jag varit på.
Ett tips är att kontakta Globetrotter (har resebutik bakom Laroy på Biblioteksgatan). De är experter på allt vad kryssningar innebär och de är själva ute mycket på visningar och kryssningar. Så hör gärna med dem. Jag ska lite senare försöka göra ett reportage om hur en kryssning med Celebrity kan se ut.