Försöker få till en uppgradering på CPH-EWR via SAS hemsida men har bara utgråade fält där man ska bocka för att requesta. Mycket konstigt. Ringer customer care där en ointresserad tjej säger (exakt citat) "jamen då finns det väl inga platser lediga där".
Surfar in direkt på Experflyer och får följande för flighten. A0 C9 D9 J9 Z9 R0 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T0 G9 N0
Tack för servicen SAS!![]()
Hej,
Kan någon berätta vad bokningsklasserna G, N, R, X, I, P är för några.
Tänkte (försöka) uppgradera mig vid min nästa flygning till EWR/ORD alt och har på Flygresor.se hittat bra mycket billigare biljetter med SAS än på deras egen hemsida. Finns det risk att dessa biljetter som jag hittat är i någon av ovan bokningsklasser?
Har du möjlighet att få fram bokningsklass från flygresor.se (eller bakomliggande resebyrå)? Det är väl så att vissa resebyråer kan boka i G? N,R, I, X eller P borde du inte få.
Hur mycket är "mycket" billigare? Kollade på några slumpvalda dagar i sommar och får att i många fall är biljetterna ca 150:- dyrare på sas.se men tänk på att vid eventuellt strul har du (oftast) igen de pengarna mångfalt och att det förekommer otrevligt många tillägg när man bokar via lågprisresebyråer?
Drygt 3000 kr billigare. Ska kolla om det går att få fram.
För min resa CPH-IAD (SK925) så hade jag anmält mig både till Optiontown och bekräftad uppgradering. Idag kom en ny itinerary från SAS DK med en "Advance Upgrade" . Ny bokningsklass P.
Lite fundersam kring detta, då P är Economy Extra award, ingen revenue klass med andra ord.... Innebär det i så fall att man blir utan poäng för sträckan som uppgraderas (även fast det står att poäng ges enligt ursprungsklass)?
Är det någon som har fått klarhet i den här frågan ännu? Har en bokning som jag nu krediterat till Aegean Miles&Bonus som blev uppgraderad från V till P (Economy flexible till Economy Extra). P ger ju som sagt inga poäng någonstans alls är det tänkt. Men samtidigt ska ju en uppgradering med poäng, enligt SAS, ge poäng enligt den ursprungliga bokningsklassen. Nu har det visserligen bara gått ett par dagar så det kan ju hinna trilla in poäng ännu. Tänkte bara om det är någon som vet om jag måste börja bråka med efterregistreringar och grejer sen?