Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade SAS.se uppe när jag pratade med Tallinn och det stämde överens med vad jag såg och vad agenten erbjöd. Jag ringde in i Onsdags för att boka och då fanns det ett par alternativ både ut och hem i C.

Ahh bra att veta! Jag får jobba vidare med agentrouletten så kanske det kan bli en sommarresa trots allt :)

Jag fick en "2-4-1"-voucher under oktober 2012 och nu har jag ca 1000 SEK kvar till årets voucher - vet någon om man kommer att ändra reglerna eller ska jag använda Diners fram till i december och då utlösa Amex-vouchern genom ett köp - tips/råd?

Jag fick en "2-4-1"-voucher under oktober 2012 och nu har jag ca 1000 SEK kvar till årets voucher - vet någon om man kommer att ändra reglerna eller ska jag använda Diners fram till i december och då utlösa Amex-vouchern genom ett köp - tips/råd?

Om jag minns rätt så nämnde ju AMEx representanten som BC intervjuade att dom "tittade på det" vilket i marketing sammanhang kan betyda allt från att det inte ens är på tänkt till att det kan bli implementerat imorgon. Jag tror din metod som du själv beskriver låter vettigast.

Jag tror de flesta gör så vilket förstås är till stor nackdel för Amex eftersom det ju berör kunder med stor spend. Märkligt att man dröjer med ett beslut i förbättrande riktning. Ny 4-2-1 voucher vid 300 000 kr skulle öka Amex användandet betydligt + open jaw användande.

Omöjligt att veta men jag använder inte mitt kort nått mer före december utan kör BA Visa nu, men då reser jag mest BA förstås och bara SAS inrikes och köper ihop poäng(med BA Visa) om det behövs till en C med 2-4-1.

Var inte det endast de med norska 2-4-1 som hade lyckats boka med *A istället för enbart med SAS?

Ja han skriver ju det, och att norska kundtjänsten sagt att de inte kan boka svenska vouchers

Fast här i en äldre kommentar skriver Vattenspindelmannen att norska kundtjänsten bokat en 2-4-1 voucher åt honom, jag förmodar att det var en svensk voucher eller var den också norsk???
http://www.businessclass.se/sas-eur...2-4-1-2-foer-1-voucher-trad-17.html#post71923

Kanske något ändrats däremellan eller så beror det på vem man pratar med.

Är det någon som kollat om de här nya reglerna också gäller i Norge?
http://www.businessclass.se/sas-eur...2-4-1-2-foer-1-voucher-trad-32.html#post90114

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen