Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde in å pratade med den trevliga personalen i Tallen som faktiskt var trevlig =)
Kanske lite trevligare än vanligt då...

Men eftersom jag fått biljetten å bokningsnummer så borde allt va ok?

Ringde in å pratade med den trevliga personalen i Tallen som faktiskt var trevlig =)
Kanske lite trevligare än vanligt då...

Men eftersom jag fått biljetten å bokningsnummer så borde allt va ok?

Du kan kolla på www.checkmytrip.com om du ser biljettnumret där....

Finns det där så är det bara att hålla tummarna för att dom inte upptäcker att dom inte dragit poängen...

Det värsta som kan hända i det läget är väl att dom drar poängen.... :)

Mvh
/NotRyan

Någon som vet att om det fortfarande går att boka fast en resa via sas.se och sen ringa till Tallin och infoga voucern om man har poäng så det räcker?

Några svårigheter i såna fall att få det utfört på en existerande bokning som i övrigt uppfyller kraven för 2-4-1?

Jag bokade via telefon härom helgen, och tjejen i Tallin sa att hon bokade platserna med "vanliga miles" men att hon på måndag morgon när kontoret öppnade för 2-4-1 bokningar skulle göra om det till en sådan eftersom det var hon som jobbade. Funkade kanon. Superservice.
Skulle för ngn dag sedan försöka boka om min hemresa (PEK - CPH) till ngn dag senare, men det fanns inget på sas.se. När jag ringde in så lyckades de dock hitta 2 biljetter :)

Jag bokade via telefon härom helgen, och tjejen i Tallin sa att hon bokade platserna med "vanliga miles" men att hon på måndag morgon när kontoret öppnade för 2-4-1 bokningar skulle göra om det till en sådan eftersom det var hon som jobbade. Funkade kanon. Superservice.
Skulle för ngn dag sedan försöka boka om min hemresa (PEK - CPH) till ngn dag senare, men det fanns inget på sas.se. När jag ringde in så lyckades de dock hitta 2 biljetter :)

Tack för infon, då är det bara boka på och justera sen med 2-4-1:an
tack

Kan rapportera att det gick utmärkt att göra om min vanliga EB bokning till en 2-4-1:a via numret på vouchern.

De sa att det inte är standard att göra så men det var inte några problem att ordna.

tack för hjälpen.

Kan rapportera att det gick utmärkt att göra om min vanliga EB bokning till en 2-4-1:a via numret på vouchern.

De sa att det inte är standard att göra så men det var inte några problem att ordna.

tack för hjälpen.

Vore intressant att veta om detta också gäller om man har flera bokningar, dvs. hemresa är en bokning
och utresa en annan.

Vore intressant att veta om detta också gäller om man har flera bokningar, dvs. hemresa är en bokning
och utresa en annan.

Det är nog mer oklart om det går.
Den trevliga agenten i andra ändan kollade och dubbelkollade reglerna om min bokning var ok för en 2-4-1 minst två ggr, det verkar som att de har fått instruktioner att vara mer noggranna.

Pratade med Tallin nyss, det gör inga undantag angående att boka på annat än SK metal och därav säger det själva att väldigt få kunder som lyckas boka longhaul.

Trött man blir ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen