Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

en tanke som slog mig som jag inte läste att någon gjort. jag har ba visa, borde jag inte kunna betala in 200k (givetvis i många transaktioner men ni förstår hur jag menar) till skatteverket (mitt skattekonto) via betalo och sedan månaden efter ta ut pengarna från mitt skattekonto?

Välkommen till forumet - med din kreativitet kommer du trivas här :)

Men är det så enkelt att få ut pengar från skattekontot? Visst, så här års kan man göra det inför deklarationen ska in och få pengarna i juni (?). I andra fall så är väl pengarna i princip låsta på skattekontot så får man istället jämka och få ut dem på det sättet?

Förtidsåterbetalning - privatperson | Skatteverket [NS4 version]

Edit: Går det förresten inte att sätta in pengar direkt på ett vanligt sparkonto, eller är det spärrat? Typ som Bluestep, där sätter man helt enkelt inte pengar på ett Bankgironummer med ens kontonummer som OCR.

Last edited:
Tackar tackar! har läst här ett bra tag men aldrig tagit steget in =)

Nu har jag förvisso en enskild firma som ligger helt vilande, men jag kan föra in och ut pengar från skattekontot hur jag vill med en månads fördröjning trodde alla kunde det. men kanske är så att bara de med företag kan göra det. Men nu i deklarations tider så finns det ju "inga" pengar på skattekontot, men nu kan ju när som helst betala in pengar där så borde inte vara några problem. Nu kanske man inte behöver föra över 200k utan det som saknas till 241 vouchern.
annars är det ju helt klart en super ide =)

snabbt och enkelt för att få en 241.

Välkommen till forumet - med din kreativitet kommer du trivas här :)

Men är det så enkelt att få ut pengar från skattekontot? Visst, så här års kan man göra det inför deklarationen ska in och få pengarna i juni (?). I andra fall så är väl pengarna i princip låsta på skattekontot så får man istället jämka och få ut dem på det sättet?

Förtidsåterbetalning - privatperson | Skatteverket [NS4 version]

Skaffar man ett konto i ica banken kan man sätta in pengar på det via plusgirot så det är ju enkelt att göra så om man vill.

Men jag tror att det är som så att du inte får tillgodoräkna dig köpen via betalo i det som krävs för att 2-4-1 saken.

Skaffar man ett konto i ica banken kan man sätta in pengar på det via plusgirot så det är ju enkelt att göra så om man vill.

Men jag tror att det är som så att du inte får tillgodoräkna dig köpen via betalo i det som krävs för att 2-4-1 saken.

Och varför skulle du inte få det?

Många verkar glömma att betalo tar 2,5% i avgifter. Men du får poäng och din 2-4-1

Och varför skulle du inte få det?

Alla företag har en kod hos kortföretagen som berättar vad de jobbar med för typ av transaktioner, sen kan den bank som gett ut kortet lägga olika företag i kategorier. Det går att lägga företag så att köp där klassas som kontantutag alltså. Jag har inte BA visa men kan minnas fel, för det står ju tex här att det fungerar med BA Visa.

Man bör nog ta det lite lugnt så de att banken inte reagerar på att det är orimligt många köp hos betalo iaf...

Många verkar glömma att betalo tar 2,5% i avgifter. Men du får poäng och din 2-4-1

Precis! Dessa 2,5% gör de flesta former av dylikt trixande dyra och ointressanta. Dock kan det vara bra i slutet av ett år för att precis komma över 200K om man ligger på gränsen.

Last edited:
Ni alla trixarnissar med massor av kreativa uppslag, det ena värre än det andra. Det är visserligen kul att personer med krativitet men jag tror ni biter er i svansen i det långa loppet.
Det är redan idag nästan omöjligt att kunna utnyttja denna 2-4-1 voucher som man får från Amex. Om då en massa tvivelaktiga transaktioner görs för att erhålla en voucher blir det ännu svårare att använda den.

Vad blir nästa tokiga steg i krativiteten, jo det blir väl att försöka sälja den på blocket.

Försök hålla er till regelverket så vi får ha kvar den åtminstone som vi har, annars täpper dom bara till förmånerna.

Ni alla trixarnissar med massor av kreativa uppslag, det ena värre än det andra. Det är visserligen kul att personer med krativitet men jag tror ni biter er i svansen i det långa loppet.
Det är redan idag nästan omöjligt att kunna utnyttja denna 2-4-1 voucher som man får från Amex. Om då en massa tvivelaktiga transaktioner görs för att erhålla en voucher blir det ännu svårare att använda den.

Vad blir nästa tokiga steg i krativiteten, jo det blir väl att försöka sälja den på blocket.

Försök hålla er till regelverket så vi får ha kvar den åtminstone som vi har, annars täpper dom bara till förmånerna.

Vad är tvivelaktigt att betala en faktura genom betalo? (2,5% i avgift) om det är något Amex/BA osv inte ville att vi kunder använde oss utav så hade det varit otroligt lätt att plocka bort dom.

Alla företag har en kod hos kortföretagen som berättar vad de jobbar med för typ av transaktioner, sen kan den bank som gett ut kortet lägga olika företag i kategorier. Det går att lägga företag så att köp där klassas som kontantutag alltså. Jag har inte BA visa men kan minnas fel, för det står ju tex här att det fungerar med BA Visa.

Man bör nog ta det lite lugnt så de att banken inte reagerar på att det är orimligt många köp hos betalo iaf...

Varför skulle ens BA som jag har bry sig?

Toppen