Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul att allting äntligen föll på plats för Emirates! Tror de kommer lyckas bra med denna linjen!

haha! grymt bra artikel! klart att det kommer bli lyxigt med endast 14 passagerare i en B777-300ER!

DI håller sin vanliga standard med sina väl genomtänkta reportage. Jag trodde det bara var räknenissar som jobbade där, men inte ens det kan dom.

Undrar om de kommer codeshara med QF? QF har priser publicerade ARN-DXB redan idag så då kanske man kan peta in en resa på QF-biljett och tjäna AA-poäng.

Det råder dock lite oenighet om QF operated by EK genererar poäng eller inte. AAdvantage har svarat att så är fallet men många tvivlar...

Inga jättebra anslutningar till BKK direkt.
Väntetiden i Dubai är från 4,5 timmars väntetid och uppåt, och det mitt i natten.
Från drygt 2 t nattetid på returen.

En gnutta orelaterat... Är underlaget i ARN faktiskt så mycket högre än HEL? Vi har ju ändå St. Petersburg 300km från oss, och där finns det efterfrågan både för C och F. Qatar har ju sagt att de skall öppna ex-HEL linje, men det skulle ske 2012 och ännu har jag inte hört något.

Mer relaterat: Vad skall EK använda som F lounge på ARN? Verkar inte finnas något som skulle vara riktigt på den nivån idag.

En gnutta orelaterat... Är underlaget i ARN faktiskt så mycket högre än HEL? Vi har ju ändå St. Petersburg 300km från oss, och där finns det efterfrågan både för C och F. Qatar har ju sagt att de skall öppna ex-HEL linje, men det skulle ske 2012 och ännu har jag inte hört något.

Ja fast Emirates flyger redan från St. Petersburg så de som flyger därifrån kommer nog inte ta sig till HEL.

Mer relaterat: Vad skall EK använda som F lounge på ARN? Verkar inte finnas något som skulle vara riktigt på den nivån idag.

Emirates erbjuder bara förstaklass lounge i Dubai själva så jag misstänker att de inte kommer ha någon speciell förstaklass lounge på Arlanda heller. Men detta kanske förändras en aning nu när de samarbetar med Qantas?

Här nedan finns följande prisalternativ i First hela vägen till BKK. Tänkte att en längre layover i DXB för att pröva lounge och sånt också :)

Känns priset rimligt?

sadasdsads.png

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen