Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Untitled-2.jpg
 
Tydligen har de börjat släppa C-stolar nu då. Ser 4 platser 19/1 2014. Synd bara att man får göra utresan i September 2013...
 
Så imorgon lyfter alltså det första SAS-planet från Köpenhamn till den Amerikanska västkusten. Restiden är nästan identisk med den mellan Tokyo och Köpenhamn.....

11h ombord på SAS lockar inte mig personligen, då jag ändå måste byta plan (utgår från ARN), men det torde vara bekvämt för alla i Köpenhamn + södra Sverige. Hoppas det bär sig! :)
 
11h ombord på SAS lockar inte mig personligen, då jag ändå måste byta plan (utgår från ARN), men det torde vara bekvämt för alla i Köpenhamn + södra Sverige. Hoppas det bär sig! :)

Tja, mig lockar SK C i alla fall (något) mer än LH 380 i C samma sträcka. Får jag däremot F på 380 är det ju en annan sak...

Mvh
/NotRyan
 
Tja, mig lockar SK C i alla fall (något) mer än LH 380 i C samma sträcka. Får jag däremot F på 380 är det ju en annan sak...

Mvh
/NotRyan

Det skall sägas att LH skall börja snurra in nya C-klass på A380 under året men de kommer inte vara klara med retrofit av hela A380 flottan förrän i slutet av 2014. Problemet med LH:s mat återstår dock. Där har ju SK på longhaul en väsentlig fördel. Jag tror att det största problemet för SK i C är att de gamla stolarna inte kommer att hålla. Det blir antagligen ganska fulla C-kabiner så det kommer inte finnas så stor möjlighet att flytta om folk.
 
Det skall sägas att LH skall börja snurra in nya C-klass på A380 under året men de kommer inte vara klara med retrofit av hela A380 flottan förrän i slutet av 2014. Problemet med LH:s mat återstår dock. Där har ju SK på longhaul en väsentlig fördel. Jag tror att det största problemet för SK i C är att de gamla stolarna inte kommer att hålla. Det blir antagligen ganska fulla C-kabiner så det kommer inte finnas så stor möjlighet att flytta om folk.

Philip på SAS sa till mig på julfesten att dom har tagit fram någon ny del till mekaniken i stolarna som skulle hålla väsentligt bättre än den gamla. Dessutom är väl klädnyporna borta på long-haul? Enligt uppgift så har dom ställt till med mycket trassel i stolarna.

Vi får hoppas att detta hjälper...

Mvh
/NotRyan
 
Philip på SAS sa till mig på julfesten att dom har tagit fram någon ny del till mekaniken i stolarna som skulle hålla väsentligt bättre än den gamla. Dessutom är väl klädnyporna borta på long-haul? Enligt uppgift så har dom ställt till med mycket trassel i stolarna.

Ja - man får hoppas det blir bättre! Min senaste flight ARN-ORD var tre C-stolar u/s och flögs tomma. Tragiskt...
 
Last edited:
Toppen