Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Tja, mig lockar SK C i alla fall (något) mer än LH 380 i C samma sträcka. Får jag däremot F på 380 är det ju en annan sak...

Mvh
/NotRyan

Japp, inga som helst fel på SAS. Jag väljer också SAS före LH (som inte är en favorit). Trodde konkurrensen var större på sträckan dock.... Egentligen bara SWISS inom alliansen som kan anses vara ett alternativ för den som påbörjar resan i Stockholm. Annars är det väl BA som gäller....

13:20 landar SK936 från San Francisco på Kastrup efter den första vändan. Ska bli kul att följa passagerarstatistiken på denna linje.

Efter cirka 2 månader kan man ju undra hur det gått för SAS med sin nysatstning Köpenhamn - San Francisco, någon som vet?

Såg att flighten igår (17 Juni) var "cancelled" har det hänt fler gånger och har det med dåliga passagerar siffror att göra?

Ciao
/Axelzon

Efter cirka 2 månader kan man ju undra hur det gått för SAS med sin nysatstning Köpenhamn - San Francisco, någon som vet?

Såg att flighten igår (17 Juni) var "cancelled" har det hänt fler gånger och har det med dåliga passagerar siffror att göra?

Ciao
/Axelzon

Vad jag hört går flighten bra, men konstigt vore annars eftersom den drog igång under våren och nu fram till september är det högsäsong för turister. Hoppas den får bärighet även med tjänsteresorna.

Anledningen till gårdagens flight kan du läsa här... http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/5560-instaellt-foersenat-flyg-pa-sas-longhaul-trad-8.html Se post 291.

Kul att läsa från SAS Måndasstatistik:
"SAS koncernen hade en positiv passagerarutveckling i juni. Framför allt ökade antalet passagerare på USA-linjerna där San Francisco linjen haft den bästa starten bland SAS långdistanslinjer någonsin med helt fulla flygplan"

Kul att läsa från SAS Måndasstatistik:
"SAS koncernen hade en positiv passagerarutveckling i juni. Framför allt ökade antalet passagerare på USA-linjerna där San Francisco linjen haft den bästa starten bland SAS långdistanslinjer någonsin med helt fulla flygplan"

Riktigt kul! Förhoppningsvis satsar SAS ännu hårdare på USA. Seattle och Los Angeles, tack!

Skulle ha varit trevligt om SAS hittade sin nisch på USA-marknaden, och om pre-clearance införs på CPH så blir det nog en riktig vinnare!

Jag kom förresten över en liten artikel om rutten häromdagen, men den kanske redan har diskuterats i tråden.

Q&A with SAS CEO Rickard Gustafson - The BAT

Från intervjun:

We chose SFO primarily due to good connections with United. Then it turns out that we have a really good time slot at SFO which makes both transfer and customs extremely smooth compared to what our customers can experience in other US airports. Avoiding two-hour lines in immigration is definitely a good selling point.

Ett nog så gott skäl för affärsresenärer. Upplevde detsamma på SK901/902 på EWR. Inga köer, det var länge sedan jag upplevde.

Toppen