Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan någon vänlig Expertflyer-själ se om M är överbokat CPH-SFO den 25 april samt 17 maj?

Nej, man ser inte om det är överbokat i EF. Det är bara SAS som vet. Och återigen - DET SPELAR INGEN ROLL!

Även om det är överfullt så är det inte 100% att OT går igenom, så vill du försöka så ska du göra det oavsett vad som står i EF.

Fick igår min bekräftelse om Optiontownuppgradering från economy till business nu på fredag med SK903 till EWR. Beskedet kom ovanligt tidigt, brukar få det 1-2 dagar före avresa. Inför resan såg jag att economy var relativt fullbokad.

Detta blir också 4/4 lyckade uppgraderingar till EWR under senaste året. Min enda misslyckade var BKK-CPH strax efter nyår.

Fick igår min bekräftelse om Optiontownuppgradering från economy till business nu på fredag med SK903 till EWR. Beskedet kom ovanligt tidigt, brukar få det 1-2 dagar före avresa. Inför resan såg jag att economy var relativt fullbokad.

Detta blir också 4/4 lyckade uppgraderingar till EWR under senaste året. Min enda misslyckade var BKK-CPH strax efter nyår.

Hur lång innan sökte du uppgradering? Vad har du för status hos SAS och *A?

Sökte 17 januari och då var jag EBS (numera EBG). Fast jag har blivit uppgraderad som EBB också. Kalaset kostade 320 euro.

Efter den senaste lyckade OT-uppgraderingen är jag nu 6 för 8 med Optiontown. Ganska bra ratio!

Den senaste uppgraderingen som lyckades var segmentet CPH-ORD i morgon torsdag, fick beskedet ovanligt tidigt, redan i måndags - dock "endast" till Economy Extra till en kostnad av EUR 147. Blir således återbetalning av resterade EUR 191 för Business som inte gick igenom. Men eftersom jag blixtsnabbt säkrade plats på favoritplatsen 14G så känns det helt ok, det benutrymmet är oslagbart på A333:an...

Håller tummarna för returen tillbaka till Skandinavien på söndag kväll - går inte OT-uppgraderingen igenom så blir det att hoppas på poänguppgradering från ORD tillbaka till CPH så man kan sova lite bättre.

[KVS Availability Tool 7.1.8/Diamond - Sabre: Availability/FS/US]

ARN Stockholm Arlanda SE [ESSA]
EWR New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR]
FRI 05 Apr 2013

SK 903 ARN 10:25 EWR 12:55 333 A0 C9 D9 J9 Z0 Y9 S9 B0 E9 M9 H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G9

Ser inte så fullbokat ut?!
Jag ska resa samma resa på söndag och sitter och hoppas på en upgrade till C.
Ser likadant ut då. Lördagens flight däremot har bara 0-or rakt igenom

SK 903 ARN 10:25 EWR 12:55 333 A0 C9 D9 J9 Z0 R0 Y9 S9 B0 E9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G9 N0

Last edited:
Kanske lite sen i diskussionen... Men är det verkligen värt pengarna för att vara säker på uppgradering. Upplever att de gånger jag flyger över till usa så blir jag 8/10 gånger uppgraderad till Economy Extra på poäng. Vilket är bra mkt billigare, right?

Kanske lite sen i diskussionen... Men är det verkligen värt pengarna för att vara säker på uppgradering. Upplever att de gånger jag flyger över till usa så blir jag 8/10 gånger uppgraderad till Economy Extra på poäng. Vilket är bra mkt billigare, right?

Äpplen och päron. Uppgraderar du med poäng så får du inte poäng för Economy Extra, uppgraderar du via OptionTown så får du poäng enligt den klassen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen