Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äpplen och päron. Uppgraderar du med poäng så får du inte poäng för Economy Extra, uppgraderar du via OptionTown så får du poäng enligt den klassen.

På EWR-ARN den 10 mars så fick jag igenom OT till Extra och uppgraderade sen till C för poäng. När vi kom hem så hade vi fått poäng (trippla dessutom pga julkalendern- och baspoängskampanjen) för resan i business. Antar att de gjorde ett misstag då?

På EWR-ARN den 10 mars så fick jag igenom OT till Extra och uppgraderade sen till C för poäng. När vi kom hem så hade vi fått poäng (trippla dessutom pga julkalendern- och baspoängskampanjen) för resan i business. Antar att de gjorde ett misstag då?

Har SAS dragit poäng?

Upgrade at Gate USA
Certificate No = SK0000MAR10
Points Used
-25 000

10 mar 2013
New York - Stockholm
SK 0904 C Business
Basic Points
9 200

10 mar 2013
Christmas Calendar Triple Points
Extra Points
18 400

Det är definitivt en miss då det innebär att du får tillbaka en stor del av de poäng du använt att uppgradera. Bara att tacka och ta emot!

Både jag en kollega har varit med om samma sak den senaste månaden. Efter uppgradering med poäng till Business så får man poäng för resan som om man var bokad i Business. SAS IT har väl slagit till igen...

Just det hände mig första gången jag uppgraderade med poäng vid incheckningsdisken, på den tiden jag var omedveten resenär. Jag gick i tron att vid varje uppgradering ramlade det in nya friska poäng :rolleyes:

Inte uppgraderad från EcoExtra->Biz på morgondagens SK903 ARN-EWR :(
Mitt första försök med OT. Får hoppas jag har bättre tur på hemvägen

Optiontown-uppgradering Economy -> Business lyckad igen på kvällens flight ORD-CPH.
7 lyckade uppgraderingar på 9 försök. Oerhört nöjd!

Även denna uppgraderingen fick jag reda på väldigt tidigt, den nya biljetten från SAS landade i mailkorgen i torsdags morse. Skönt med lite framförhållning...

Inte uppgraderad från EcoExtra->Biz på morgondagens SK903 ARN-EWR :(
Mitt första försök med OT. Får hoppas jag har bättre tur på hemvägen

Nu har jag flugit resan, men fortfarande inte fått nåt mail från OT. Däremot stod det att uppgraderingen misslyckades ca 15-20 h innan jag skulle lyfta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen