Det finns 74 000 EBG. Med andra ord; inte speciellt exklusivt.Kul! Tack för bra svar!
Någon som vet hur fördelningen ser ut? Basic, silver och guld i antal medlemmar?
Hur exklusivt är guld?
En sak som inte nämnts, men som jag verkligen uppskattar är när t.ex. baggage eller flyg är försenat och massorna köar vid SAS service disk så drar man sitt EBG kort vid kölappsautomaten och vips kommer ens könummer upp före all andras. Ofta till enorm förtret för de som köat i evighet. Gäller dock att inta en lite ödmjuk attityd när man knallar för alla andra väntande. Kan bli lätt hotfullet annars![]()
Dock utspritt i hela världen, ska väl tilläggas. Andelen blir betydligt mindre om man tänker att det finns nästan en miljon Eurobonusmedlemmar i Sverige.Det finns 74 000 EBG. Med andra ord; inte speciellt exklusivt.
Tack vare mitt EBG (tror jag iallafall) så blev jag och tjejen uppgraderad från extra till business på båda våra flighter över Atlanten. Båda flighterna var fulla. Jag tänkte uppgradera med poäng på ORD igår men fick då reda på att vi redan var uppgraderade. Reste på Amex 2-4-1.