Senaste nytt

Guld - vad händer nu?

Grattis till det! En tämligen unik händelse för att vara SK väl..?

Nja, i min erfarenhet är det tämligen vanligt när man flyger från outstations till Skandinavien. På PVG-CPH har jag blivit opup-ad alla gånger som jag inte uppgraderat med poäng sedan 2008 (totalt 4 opups av 10-ish resor, alla från low eco till biz), alla gånger utom en var det sällskapet och inte jag som hade EBG. Från hemmabas har jag aldrig blivit opuppad utom vid voluntary denied boarding som inkluderat hotellövernattning och voucherersättning.

Last edited:
Grattis till det! En tämligen unik händelse för att vara SK väl..?

Kan inte svara på om det är unikt men nu hände det iallafall 2ggr av 2 på senaste resan. Jag har bara varit guld i ett är så jag vet inte hur vanligt det är. Som guld har det hänt totalt 3 ggr, förutom de som är beskriva så blev jag uppflyttad till premium ekonomi på Estonians Saab :).

Har blivit uppgraderad en gång tidigare PEK-CPH, då som silver.

Wow du kan saker o ting
Hur ser det ut för t.ex ROP gold. Antal kort. Det kortet är svårare att flyga ihopa till. Med tanke på att det är flygna miles som räknas
Vad jag förstått så får man ju poäng på vad resan kostar på EB nästan ialla fall
T.ex en resa till BKK ger 22500 poäng om resan kostar ex. 26000 kr. På ROP får du bara miles för sträckan
Detta gör vad jag förstår det svårare att flyga till sig ROP gold

Vad jag förstått så får man ju poäng på vad resan kostar på EB nästan ialla fall
T.ex en resa till BKK ger 22500 poäng om resan kostar ex. 26000 kr. På ROP får du bara miles för sträckan
Detta gör vad jag förstår det svårare att flyga till sig ROP gold

Nja, nu blandar du ihop saker. Jag tror samtliga program ger poäng per flugen sträcka. Sedan är det mest en faktor som beror på bokningsklass.

Men visst är EBG ett av de enklare korten att få. Jag hävdar att det finns på tok för många EBG, men det är inte jättesvårt att nå något guldkort inom *A om man flyger lite i jobbet.

image.jpg

Det är detta jag inte förstår
Sträckan är 5350 miles x 2 är 10700 ger 24300 poäng på sitt kort. På ROP kortet får du 13.375 miles 10700 x 1.25
eller poäng kalla det vad man vill så på två resor har man kört ihopa till EBG
Men bara till ett stackars silver på ROP

Last edited:
Det är detta jag inte förstår
Sträckan är 5350 miles x 2 är 10700 ger 24300 poäng på sitt kort. På ROP kortet får du 13.375 miles 10700 x 1.25
eller poäng kalla det vad man vill så på två resor har man kört ihopa till EBG
Men bara till ett stackars silver på ROP

Som agehall sa så beror det på bokningsklass. Bokningsklass Z dvs Businessclass på SAS ger 200% intjäning till EB.

Ok då förstår jag räknesättet. Jag har nämligen fått flyga rumpan av mej för mitt Thai guldkort
Tack så mycket

Toppen