Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har spenderat senaste 3 timmarna i en ANA lounge på NRT i väntan på flyget till Taipei. Jäkligt goda små mackor med skinka och ost, i övrigt inget speciellt. Ölmaskinerna är dock lite intressanta första gången. Finns en bar med självservering, fick bli en japansk whisky. Dags att board boarda om ca 30 minuter. Hoppas på bra mat, mackor står man sig inte på i längden.

Menzie's lounge på GOT med en öl och en Jaeger. På väg till Chongqing via Helsingfors.

Trevlig resa! Jag var i Chongqing 1989, det var nog annorlunda då... Vi tog en flodbåt därifrån, genom Three Gorges, och hoppade av vid något järnvägsspår där man kunde ta en lång och stökig tågresa till Guangzhou. Därifrån snabbfärja till Hong Kong.

Trevlig resa! Jag var i Chongqing 1989, det var nog annorlunda då... Vi tog en flodbåt därifrån, genom Three Gorges, och hoppade av vid något järnvägsspår där man kunde ta en lång och stökig tågresa till Guangzhou. Därifrån snabbfärja till Hong Kong.

Tack. Tycker att det hänt grejer sedan jag var här i december och en enorm skillnad från när jag flyttade hit 2008(-2012). CQ 1989 kan inte ha mycket gemensamt med CQ 2013... Åkte själv båtturen våren 2008, och tog "the bus ride from hell" tillbaka till Chongqing från Yichang. 30 mil fågelvägen men 18 timmar i buss... :)

Sitter i Cathays business lounge i Taipei. Ombyggnation utanför och fullt i loungen. Hittade dock Kavalan solist sherry cask i taxfree för ca 600 kronor så det blev jackpot, ca en tredjedel av priset mot systembolaget.

Nu är du väl inte riktigt vaken Senator? :)
BA781 avgår ju ikväll och den är jag med på. Antar att du ska iväg på ett tidigare flyg?

Hälsningar från ett soligt Bangkok och Thai Royal Silk Lounge. Hit kom jag med en grym flygning med SAS i C (uppgraderade vid gate). Väl på marken nås jag av mail från SAS med ny uppgradering till C från Shanghai på söndag (inte ett ord från Optiontown dock...).

Thai mot Hong Kong kl 18:40.

Nu är du väl inte riktigt vaken Senator? :)
BA781 avgår ju ikväll och den är jag med på. Antar att du ska iväg på ett tidigare flyg?

Jag kan lova dig att jag inte var särskilt vaken eller inte är det just nu :) Det var självklart BA771 jag menade.

Hamnat i lite AA/BA ticket träsket gällande uppgraderingar från CW till F, så det blir CW till JFK och inte F som planerat... Oh well

I alla fall, några timmar i Galleries First idag! Det blir skumpa klockan 12:00, frågan är om det är svensk eller engelsk tid?

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen