Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
ARN Scandinavian i väntan på morgonflight till LHR. Första gången som jag upplever den nya inredningen i Scandinavian och jag gillar det inte, tyvärr. Känns som ett vanligt lunchrum på ett företag. Visserligen är den säkert mycket mer platseffektiv men all typ av skön loungekänsla är tyvärr borta...synd!

ARN Scandinavian Lounge för ett snabbt besök innan avgång mot OUL.
Sitter inte i BC-hörnan, då jag fick en del problem att ta tag i för jobbets räkning.
Första gången jag ser den nya designen här.

Nu i Menzies T2 på väg till CDG via AMS med KLM kl. 13.25. Flyger regelbundet till Paris och kommer därför i år satsa på FB Gold (för att få lounge access på CDG) genom 30 Air France/KLM legs. Tidigare flög jag alltid direkt ARN-CDG, men BC har fått mig att nu istället se till att få två legs per rutt ;)

Nu i Menzies T2 på väg till CDG via AMS med KLM kl. 13.25. Flyger regelbundet till Paris och kommer därför i år satsa på FB Gold (för att få lounge access på CDG) genom 30 Air France/KLM legs. Tidigare flög jag alltid direkt ARN-CDG, men BC har fått mig att nu istället se till att få två legs per rutt ;)

Välkommen i klubben! http://www.businessclass.se/reserap...li-pa-vaeg-mot-flying-blue-gold-platinum.html

Efter att ha blivit statusmatchad handlar det nu primärt om att behålla statusen. ;)

Tack så mycket Agö! Sitter nu i servisair lounge 26 i AMS. Tyvärr ingen statusmatch för mig. är ny här och har aldrig bemödat mig att tänka aktivt på lojalitetsprogram tidigare.. men, på gott och ont, har BC förändrat mitt tänk. Ännu har jag bara lounge access via priority pass, så det känns värt att satsa på FBG då jag flyger ytterst sällan med SAS. Ännu har jag bara två blygsamma qualifying flights med FB, sex inkl. denna tripp till Paris. Har dock planerade flygningar för att få 20 QF till juni, så jag bör nå FBG någonstans i juli/augusti.

Jag har precis utfört lite lounge-hopping: först middag i SQ Silverkris och nu snacks och några öl i Scandinavian här på LHR. Loungerna går inte att jämföra på samma dag tycker jag, men värt ett besök i SQ loungen för att få god, varm mat men annars trång och tråkig tycker jag.

Sitter i Cathy Pacific lounge på ICN för att flyga AY42 ICN-HEL. Fick 1D och skall väl försöka göra det bästa av detta. Loungen här är ganska tom, finns lite dryck, någon dim sum, sallad och nudlar.

Hälsningar från Delta Sky Club i São Paulo, kom in med FBG och vi flyger med Austral airlines och Aerolineas Argentinas. Hade ingen förhoppning om att det skulle funka :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen