Sitter i businessloungen i Hamburg och väntar på flyg till FRA. Det har varit totalt öde här i flera timmar, men jag kan i alla fall sitta och dricka en Grüner Veltliner (eller sju), knapra wasabinötter och spela barnspel på mobilen i fred.
Godmorgon från SAS Business Lounge, HEL där Igorius, Agö och Eli utgör tre av totalt sex gäster. Frukost intas under tystnad, det var en hård kväll igår. Snart dags för boarding, SK707 till ARN. Ska visst på bandyfinalen i eftermiddag.
Instämmer i Pixel hälsning från LUX, mycket lugn och trevlig lounge. Hittar dock inga eluttag? Så här på eftemiddagen kallskuret och ostar med en dessertbuffé. Samt chansen att prova fler öl från storhertigdömet: Battin Gambrinus och Simon régal. Bofferding blev det ju några igår kväll.
Jag har studsat mellan olika SAS lounger under eftermiddagen - bildreportage kommer imorgon.
Nya SAS Business Class loungen på Arlanda öppnar imorgon:
SAS Scandinavian Loungen på Arlanda har återöppnat efter renovering - jag gillar de nya caféborden (sitter vid ett av dessa just nu faktiskt i OSL). På bilden nedan syns det runda bordet jag föreslagit ska vara vår Meeting Point ARN i fortsättningen.
Nya SAS Business Class loungen på OSL har också blivit uppfräschad enligt samma koncept: