Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

Om nu kampanjen är död borde man kunna ringa in om några dagar och fråga varför man inte är Black trots 28.404 poäng. Har ingen brådska :)

Ja, nu är det rätt riskfritt. Det värsta som kan hända är väl att de tar dina poäng, men den risken är nog i praktiken liten.

Nja, du missade poängen angående bloggaren:
Det ryktas att han får sitt årskort betalt av SJ. Goda relationer mellan dessa två parter skulle då givetvis vara ett givet faktum.

Ja indirekt har väl SJ betalt hans kort. De betalar ju ut tiotusentals kronor i restidsgaranti till honom under ett år.

Hur länge har du väntat? (Är du vit eller grå just nu?)

Jag är vit. Passerade gränsen för ett par dagar sedan, började åka i onsdags förra veckan. Ska kolla om min fru blivit Black ännu, hon har åkt med mig på alla sträckor.

Jag tror inte att SJ kommer dra tillbaka poängen eller vägra status, det kommer skapa mer problem än det är värt för dom.

Jag är vit. Passerade gränsen för ett par dagar sedan, började åka i onsdags förra veckan. Ska kolla om min fru blivit Black ännu, hon har åkt med mig på alla sträckor.

Ok!

Jag vet inte hur SJ:s uppdateringar ser ut då det varierar så kraftigt i tråden.:confused:
Själv blev jag grå precis på sekunden när jag gick över 6000 poäng men vid Black står det still.

Jag tror inte att SJ kommer dra tillbaka poängen eller vägra status, det kommer skapa mer problem än det är värt för dom.

Det hoppas jag inte dom gör.
Nu vet jag inte hur långt en printscreen håller men väldigt många kan ju vittna om att SJ inte hade lagt dit någon begränsning innan så det skapar som du säger bara mer problem för SJ.

Dock brukar väl många företag skriva något liknande vid kampanjer.
"Vi reserverar oss för felskrivningar bla bla.." (Är lite orolig att dom försöker med något sådant.)

Blev Black bara några timmar efter senaste resan "gjordes"...som puttade mig över 25000p

Så där ser min erfarenhet ut också, senast någon timme efter midnatt dagen efter man gjort resan ska statusen ändras annars skulle jag ringt in. Fast nu har ju omständigheterna varit sådana att man inte borde ringt in.

Ja ni som ännu inte lyckats skrapa ihop poängen kan ju använda detta erbjudande :)

sj.jpg

Så där ser min erfarenhet ut också, senast någon timme efter midnatt dagen efter man gjort resan ska statusen ändras annars skulle jag ringt in. Fast nu har ju omständigheterna varit sådana att man inte borde ringt in.

Min status ändrades en timme efter att den betydande resan hade påbörjats.

Min fru har inte heller fått sin status ändrad till svart, insåg jag precis efter att ha loggat in.

Jag gissar vilt nu, men SJ:s system kan säkert vara uppbyggt så att en röd lampa lyser någonstans när någon har bokat upp en mängd resor ex Säter-Borlänge under en och samma dag alternativt på samma bokningsnummer... Att någon då måste gå in och verifiera statusen manuellt, kanske?

Eller så känner så systemet av att något är onaturligt när någon hoppar extremt mycket i poängantal på en och samma dag?

Last edited:
Min fru har inte heller fått sin status ändrad till svart, insåg jag precis efter att ha loggat in.

Jag gissar vilt nu, men SJ:s system kan säkert vara uppbyggt så att en röd lampa lyser någonstans när någon har bokat upp en mängd resor ex Säter-Borlänge under en och samma dag... Att någon då måste gå in och verifiera statusen manuellt, kanske?

Nja..

Jag själv har inte gjort speciellt många resor per dag utan spridit ut det hela över flera dagar..

Toppen