Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

SJ kan väl inte komma i efterhand nu och plocka bort 22.000 poäng från ens konto?
Jag tog printscreen (gör alltid det) på hur sidan såg ut innan så det blir tingsrätten isåfall. ;)

Jag tror att jag kanske ska använda mina poäng till en resa till Narvik.

Är det någorlunda bra valuta?
Kostar 12.000 för enkel resa så 24.000 (dock delad kupé med 2-3 sängar.)

Egen kupé kostar 19.000 och jag tänkte köpa lite mer poäng (31.000) så jag kunde åka med egen kupé en väg men nu har dom ju stängt ner vilket var lite synd.

Andra bra tips på hur man använder sina poäng bäst uppskattas.

Om du inte är beroende av att resa nu på momangen kan det ju vara läge att vänta tills det körs en av de där "halva priset på alla poäng resor"-kampanjerna som dyker upp lite då och då. Då kan man ju boka resor rätt långt fram i tiden för halva poängpriset.

Den senaste kampanjen var i början på februari för resor under februari-april. Kanske kommer någon senare igen?

Last edited:
Jag tror att jag kanske ska använda mina poäng till en resa till Narvik.

Är det någorlunda bra valuta?
Kostar 12.000 för enkel resa så 24.000 (dock delad kupé med 2-3 sängar.)

Egen kupé kostar 19.000 och jag tänkte köpa lite mer poäng (31.000) så jag kunde åka med egen kupé en väg men nu har dom ju stängt ner vilket var lite synd.

Andra bra tips på hur man använder sina poäng bäst uppskattas.

Vad ska du i Narvik och göra?! :p

Använd hellre poängen på medellånga sträckor, som lätt kan kosta långt över tusenlappen i vanliga fall men som du får för 6500 poäng i 2 klass och för 8000 poäng i 1 klass!

Vad ska du i Narvik och göra?! :p

Använd hellre poängen på medellånga sträckor, som lätt kan kosta långt över tusenlappen i vanliga fall men som du får för 6500 poäng i 2 klass och för 8000 poäng i 1 klass!

Sägs vara bra off-pist åkning där. :)

Exempel på sträckor som du menar, typ Västerås - Göteborg, Västerås - Sundsvall (8000 poäng per enkel)?

Kanske bättre om jag kan avgå från Stockholm?

Last edited:
Jag märkte precis att jag inte fått 1000 extra poäng på mina resor Säter - Borlänge som företagits på eftermiddagen idag. Har två resor imorgon också. Känns segt att falla på målsnöret med 21 300 poäng....

Saknar själv 890 poäng för en resa så jag får väl äta på Bistron för 445 kr vilket ger dubbla poäng till 31 mars. :)

Sägs vara bra off-pist åkning där. :)

Exempel på sträckor som du menar, typ Västerås - Göteborg (8000 poäng)?

Exempel på sträckor som jag själv vet kollegor brukar betala dyrt för biljetter på är medellånga sträckor som Stockholm–Sundsvall/Växjö/Jönköping. Dessa går alla att få för 6500/8000 poäng i respektive klass (fullt flexibel, på attraktiva avgångar så länge biljetter finns kvar). Även kortare sträckor som Stockholm–Linköping/Borlänge/Gävle kan när de närmar sig fullpris på SJ Snabbtåg vara relativt förmånliga att köpa för poäng (4000/6000 poäng).

Man kan också med lfå en mycket populär lång sträcka som Stockholm–Göteborg att bli en medellång genom att boka Flemingsberg–Göteborg och fixa första transportsträckan på egen hand.

Planerar man sitt resande och har möjlighet att boka lågprisbiljetter så är det onödigt att köpa poängresor skulle jag säga, spara då hellre och köp när det är poängrabatt (har dykt upp någon gång då och då).

Typiskt. Men såhär går det när folk inte kan hålla tyst. Nyhetsbrevet gjorde väl sitt till också ;)

Behöver väl nödvändigsvis inte vara någon som har mailat ut detta till SJ precis! Dom har väl antagligen sett i systemet när uppgraderingen till Svart skett och kortet skickats ut vilka resor som gjorts. Sen att 20 pers gjort de på under en vecka får dom nog att tänka till lite! ;) Sen som du säger gjorde nyhetsbrevet en del kanske

Toppen