Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

Jag tycker att det är fel av sj att begränsa erbjudandet för icke ombokningsbara obiljetter som redan var betalda.:mad:
De skulle ha sagt att biljetter köpta från och med nu gäller inte erbjudandet för.

20.000 Poäng kom jag upp till. Är lite sur, men bara lite, får skylla mig själv, för att jag väntade en vecka med att börja boka (var i Filipinerna på uselt Internet).

Nåväl, jag tycker det här aktualiserar min tidigare fråga - är det inte dags med en "Trix-it hörna" på forumet, som bara folk med +50 inlägg kan se? Och med lite tydliga pekpinnar - typ Ring inte flygbolaget och fråga!

Väldigt märkligt agerande av SJ. Visst hade de kanske tänkt fel, men nu drabbas väl t.ex. alla som veckopendlar t.ex. Stockholm-Falun, vilka SJ rimligen räknat med och att de inte exkluderar redan bokade resor.

Bättre agerande hade varit att begränsa typ "Resor inom Dalarna är exkluderade för bokningar gjorda fr.o.m. 21/3 2013", eller "För resor bokade från och med 21/3 gäller erbjudande endast för resor som kostar minst 195 kronor".

Bokade igår kväll en tur-och-retur-biljett innan jag såg att erbjudandet "gått ut". Resan gick i morse, och när jag kollade mitt poängkonto stod att jag fortfarande fått 1000 extrapoäng för en resa idag, den 22 mars. Kan det vara så att systemet räknar tre resor fr.o.m. igår, den 21 mars? Om alla mina inbokade resor får poäng kommer jag hamna på 24600 totalt, vilket jag enkelt får upp över nivån. Vi får se!

Nåväl, jag tycker det här aktualiserar min tidigare fråga - är det inte dags med en "Trix-it hörna" på forumet, som bara folk med +50 inlägg kan se? Och med lite tydliga pekpinnar - typ Ring inte flygbolaget och fråga!

Frågan är om det hjälper när till och med medlemmar med 1000+ inlägg ringer in och frågar? :confused:

Vi behöver nog inte bekymra oss om egen loungehörna i SJ heller... Ärligt talat tror jag att Trix-it är det värsta vi kan göra. Ska vi köra samma taktik mot SAS? Först "kräver" vi loungehörnor och sedan en guide "så lurar vi våra annonsörer" för medlemmar med mer än +50 inlägg? Det breddar ju inte direkt varken målgrupp för sidan eller potentiella framtida samarbeten.

Jag vill också vänligt påpeka att vi bör försöka hålla en trevlig ton i tråden, oavsett olika tankegångar... Säger inte att någon gjort övertramp ännu, men ser att fokus förflyttats från trådens ursprungliga syfte.

Begränsningen ser ut att vara semi-retroaktiv. För min resa idag har jag bara fått 45 poäng, så "max 3 resor" gäller inte bara från igår utan ser ut att vara från erbjudandets början. Hade hoppats på tre resor från det att begränsningen infördes.

Lite dåligt av SJ att inte stå fast vid vad som gällde när biljetten köptes.

Begränsningen ser ut att vara semi-retroaktiv. För min resa idag har jag bara fått 45 poäng, så "max 3 resor" gäller inte bara från igår utan ser ut att vara från erbjudandets början. Hade hoppats på tre resor från det att begränsningen infördes.

När jag ser på mitt poängkonto, så är min tolkning att om man får bonus för de resor man hann göra före restriktionen infördes, så hade man redan tre får man ingen mera bonus. Däremot, som framförts tidigare, kommer det nog att bli svårt att gå in och plocka bort bonuspoäng på resor som genomfördes före införandet av restriktionen.

Dom juridiskt kunniga får väl reda ut huruvida det är rätt att säga "sorry, du har redan gjort dina tre resor innan vi la restriktionen", eller om man oavsett tidigare resor, skulle få göra tre till efter det att restriktionen införs. Samt, som Flood nämner, att avtalet förändras efter genomfört köp, åtminstone om man inte kan häva köpet.

Toppen