Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

Är det någon annan som fått Prio-poängen men som inte registrerats som nivå poäng eller kan ses under mitt "poängkonto". Har just nu 15000 poäng varav 11000 är just nu som nivågrundade poäng.

Jag har 22000 poäng och är vit fortfarande :(

Hade samma problem, måste tydligen vara någon bugg i systemet (alternativt att det är på tok för många som "åker" Säter-Borlänge på sistone). Jag ringde till kundtjänst som fixade det direkt, möttes dock av en del mummel från agenten, vilket kanske inte är så konstigt :)

Jag ringde till kundtjänst som fixade det direkt, möttes dock av en del mummel från agenten, vilket kanske inte är så konstigt :)

FAIL!

Ett gammalt djungelordspråk säger "RING ALDRIG FLYGBOLAGET!". Detsamma skulle jag säga gäller här - "RING ALDRIG SJ".

Att ringa och klaga på saker när man gör något som ligger i en väldigt grå gråzon, är att be om problem. Jag rekommenderar att man bara väntar om man inte uppdaterats. Är själv helt övertygad om att SJ gör svep genom systemet och missar man ett sådant så får man vänta tills nästa innan man uppgraderas.

Håller med om att man inte ska ringa SJ för att be om de extra poängen, känns som att man kan skjuta sig själv i foten. Kommer bli några extra resor mellan Borlänge och Säter istället.

Last edited:
Så nu kanske man bör skynda sig att boka de sista biljetterna då de kanske fixar att biljettpriset inte kommer att vara 50-60 kr längre, då de blivit påmind om deras misstag.

Japp, det finns en klar risk att biljettpriset går upp eller att det tillkommer krav på en minsta sträcka för att få extrapoängen.

I det här fallet rör det sig inte om någon bugg utan ett publicerat erbjudande. Därmed skulle jag påstå att SJ inte har något annat val än att dela ut poängen till medlemmen. Syftet med kampanjen var ju trots allt att hjälpa medlemmen nå upp till en högre medlemsnivå.

Japp, det finns en klar risk att biljettpriset går upp eller att det tillkommer krav på en minsta sträcka för att få extrapoängen.

Chansen är ytterst liten att priset går upp på sträckan. Anledningen till att man sänkte ner det till 49kr var just med hänsyn till alla pendlare på Dalabanan.

I det här fallet rör det sig inte om någon bugg utan ett publicerat erbjudande. Därmed skulle jag påstå att SJ inte har något annat val än att dela ut poängen till medlemmen. Syftet med kampanjen var ju trots allt att hjälpa medlemmen nå upp till en högre medlemsnivå.

Du har uppenbarligen inte läst SJ Prios medlemsvillkor.

Även om du nu råkat åka fram och tillbaka mellan Säter och Borlänge så är det nog ganska många här som råkat missa en avgång eller två och som helst inte vill att SJ ska börja titta närmare på deras kontoutdrag. SJ kan garanterat utesluta medlemmar om de upptäcker att någon gjort konstigheter.

Håller med Jonas C. Att använda ett generöst erbjudande, tänkt för sträckor som normalt inte är särskilt dyra (de som trafikeras av SJ 3000) för att boka biljetter på en normalt billig rutt är ju inte unket eller grått på något sätt. Det är ju inte fråga om någon korsanvändning av erbjudanden, utan bara ett frekvent nyttjande av en bonus som utdelas per automatik. Här har man inte bytt adress till Australien eller ens statusmatchat guldkort från Cornflakes-paket.

Toppen