Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

Jag har funderat på om detta är något för mig, jag reste två gånger med SJ förra året. Möjligtvis att en bonusresa till Riksgränsen med skidåkning i midnattssol kan motivera mig att haka på detta MR...

Jag åker tåg 1-2 ggr per år men detta var för enkelt för att låta bli och poängen förfaller inte vad jag minns heller.

He He nu har jag också en tur och retur mellan Sala och Avesta Krylbo jag kommer missa.:)
118 kronor kostade det. Ska ge 2114 SJ Prio poäng.
Ytterligare 8000 poäng eller 490 kronor så har jag också svart nivå.

En bra redemption för dig är att ta SJ-tågen till Arlanda i stället för Arlanda Express.

Nja, relativt dålig tycker jag den raten var. En oerhört mycket bättre rate får man med att köpa en biljett med poäng mellan t ex Stockholm–Växjö/Alingsås alternativt Göteborg–Flemingsberg i valfri klass, värdet på poängen blir då det dubbla jämfört med Arlandaresan!

Nja, relativt dålig tycker jag den raten var. En oerhört mycket bättre rate får man med att köpa en biljett med poäng mellan t ex Stockholm–Växjö/Alingsås alternativt Göteborg–Flemingsberg i valfri klass, värdet på poängen blir då det dubbla jämfört med Arlandaresan!

Javisst är det så, men sembl sa ju att han åker tåg 1-2 ggr per år... eftersom hans profil säger att han sover i Stockholm och London, så förutsatte jag att han flygpendlade mellan dessa städer, och ville då peka på ett sätt han kunde göra av med sina SJ-poäng på ett (relativt) maximerande sätt (klart att han kan ta flyget till London från Göteborg nån gång, men det känns väl lite onödigt...).

Javisst är det så, men sembl sa ju att han åker tåg 1-2 ggr per år... eftersom hans profil säger att han sover i Stockholm och London, så förutsatte jag att han flygpendlade mellan dessa städer, och ville då peka på ett sätt han kunde göra av med sina SJ-poäng på ett (relativt) maximerande sätt (klart att han kan ta flyget till London från Göteborg nån gång, men det känns väl lite onödigt...).

Jag såg inte att det stod just "för dig", jag trodde att du talade i allmänna termer. My bad! :eek:

... Dock är jag imponerad över att poängen kommer in så snabbt. Här har SAS lite att lära.

Skillnaden är väl att flygbolagen samlar data från ombordstigningen vilket blir mer komplicerat då checkin-systemen måste återrapportera. SJ sätter ju helt enkelt in poäng auomatiskt när biljettens avgångstid passerat.

Toppen