Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite genom aktieköp

Skickade mail med skärmdump från depån till investor relations i helgen. Mailet skrev på svenska, så vi får se hur snabbt det går.

Jaha, blir att maila in då.

Bra affär förresten, tjänade 4400 kr på dessa aktier under året tydligen, ser jag nu när jag loggar in i depån. Bra att få guldkort och få betalt för det hela :)

Återkom gärna med status...
Även jag har tappat den ädla metallen och är nu nere på silver. Går det statusmatcha igen eller är det aktieköp som är vägen fram?

Jag mailade CC via ett formulär på websidan och beskrev det som det var, att jag blivit matchad förra året och inte återkvalificerat högre än SIlver Elite. Dom svarade inom ett par timmar och skrev att jag är välkommen tillbaka som Gold Elite om jag skickar dom bevis på antingen *A Gold eller Accor Platinum som jag nämnde i mitt första mail.

Jag mailade CC via ett formulär på websidan och beskrev det som det var, att jag blivit matchad förra året och inte återkvalificerat högre än SIlver Elite. Dom svarade inom ett par timmar och skrev att jag är välkommen tillbaka som Gold Elite om jag skickar dom bevis på antingen *A Gold eller Accor Platinum som jag nämnde i mitt första mail.

Inte investor relations alltså?

Ah, smart. Jag tänkte inte på att jag kan matcha mot EBG. Aktierna har dock varit en bra investering, så jag ångrar inte att jag köpte dem.

Ska bli intressant att se om det går att åter få guld genom aktieinnehavet eller om man måste göra nått annat trix.

Jag såg på denna sida: THE REZIDOR HOTEL GROUP - Shareholder Benefits

Följande bland annat: To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules.

Verkar kört att förnya guldstatusen genom att äga aktier.:(

Återstår statusmatchning då.:)
Du har fel!

Min svåger har haft aktier i rezidor i ett antal år och blivit guld hela tiden efter att mailat in bevis för innehav.
re-qualify annually per programme rules innebär att man kan återkvalificera sig enligt aktieägarprogrammet.

Jag tror också att det går att återkvalificera sig med aktieinnehavet, men det verkar inte finnas någon stabil rutin på detta hos investor relations. Jag har provat att maila ett par olika vägar utan någon som helst återkoppling - men efter kontakt med kundtjänst så var det inga problem att behålla CCG genom att skicka scannad kopia av EBG.

Men eftersom investeringen ser ut att vara lönsam så kommer jag nog ändå behålla aktierna. Dessutom är det lite roligare att bo på hotell där man kan känna sig som delägare... ;)

Toppen