Senaste nytt

SAS Europa kampanj

Tjohooooo :D vad bra då blir det MR iaf.(kanske reagerade dem när jag kontaktade chatten och frågade om man skulle behöva avboka pga ex-CPH inte räknades..)

Hur tolkar ni denna kampanjen?
Gäller den om jag skulle boka SAS-flygen via Uniteds hemsida? Flighten på deras hemsida har SK-nummer och står Operated by SAS.

Jag har vouchers med united som jag skulle vilja använda men vill ju inte missa poängen som är poängen med en milerun.

Svar från SAS chatten:

"det spelar ingen roll VART man bokar, utan så länge det är en tur och retur-resa med SAS inom europa så kommer du få dubbla poäng."

Så nu ska jag bränna min UA voucher på en MR till LHR.
Loungehopping - eller vad gör man mera på 3 timmar på LHR?

UA voucher gäller den verkligen på en SK flygning
Har man en SK voucher så gäller den bara på SK metall

Kommer strax ringa UA så besked kommer strax.
Det går att köpa SK flights på UA's hemsida iaf. :D

Bekräftas härmed, det går inte att använda voucher, UA only som mycket riktigt påpekas ovan

Last edited:
Egentligen är det rätt galet. Bokade mig just på ARN - CPH - MUC MUC - CPH - ARN och denna resa ger 6570 i kombinationen Business dit Extra hem... Men detta innebär alltså att jag får 13140 poäng på den resan. Sanslöst bra utdelning.

Ja, jag har verkligen försökt börja kreditera mina SK flights till united men med utdelningen av denna kombinerat med julkalendern gör ju att jag får ca 10 k per flygning t/r och då måste jag ju fortsätta med SK :)

Har någon fått poäng idag? Jag får ett anfall om de hävdar att jag inte signat upp mig på denna :(
Hoppas att det är SAS-IT som är långsamma

Toppen