Senaste nytt

British Airways Visa

Känner inte till någon sign-up-bonus just nu, men om du ska skaffa kortet, försök få Entrecard att fatta att du har ett BAEC-nummer (om du nu har det) så att de inte öppnar ett nytt konto åt dig. Det är så fruktansvärt irriterande när de gör det...

Känner inte till någon sign-up-bonus just nu, men om du ska skaffa kortet, försök få Entrecard att fatta att du har ett BAEC-nummer (om du nu har det) så att de inte öppnar ett nytt konto åt dig. Det är så fruktansvärt irriterande när de gör det...
Skulle nog tro att det är lättare att pressa vatten ur en sten..:rolleyes:

1000 får man ju alltid

Så rätt sätt är att beställa ett visa kort först så får man BAEC konto utan att regga sig? :D

Javisst, om man inte har ett BAEC konto sedan tidigare

Hej!

Nån som vet om det är någon sign-up bonus just nu? Ska precis regga mig för ett BA VISA men känner för att kolla med er först...

Tack!

Mvh
Johan

Säkerställ att du har exakt samma adress hos BAEC som i folkbokföring (inkl ev lägenhetsnummer, mailadress, skostorlek och favoritflingor) innan du beställer....

Tragiskt att andra länder verkar ha så otroligt trevliga erbjudanden. Ex.vis såg jag att 100 000 Avioskampanjen var förlängd till 27 Feb för amerikaner och tror jag också för engelsmän.
Och vad får vi i Sverige. Några sketna stackars poäng. Vad är egentligen förklaringen till denna orättvisa ?

Tragiskt att andra länder verkar ha så otroligt trevliga erbjudanden. Ex.vis såg jag att 100 000 Avioskampanjen var förlängd till 27 Feb för amerikaner och tror jag också för engelsmän.
Och vad får vi i Sverige. Några sketna stackars poäng. Vad är egentligen förklaringen till denna orättvisa ?
Jag är inte helt insatt i kreditkortsystem i andra länder men jag har hört att det finns kreditkort som räknar ränta från den dagen du har handlat till den dagen du betalar. Om det är sådant kort så kortutgivare tjänar mer pengar än svenska kreditkort (vilket man inte behöver betala ränta så länge man betalar hela summan tills förfallodatumet). Det kan vara en förklaring.

Tog en titt på villkoren. Räntan var ca 1% högre hos Chase. Men så fanns också någon transferkostnad om min USD 5-10 alt 3%-5%
som jag inte vet hur jag skall tolka. Men jag utgår från att det är samma system som för SE, att det är minimumavgiften som skall betalas varje räkning.

Toppen