Senaste nytt

British Airways Visa

Det där är ju tyvärr en klassisk grej som en hel del kundtjänster kör med, dvs de registrerar inte alla samtal som kommer in även fast de ska göra det. När det är saker jag verkligen vill veta är registrerat ber jag alltid om ett ärendenummer.
Jag skulle dock bli väldigt förvånad om inte Entercard har en telefonlösning där de kan se vem som ringer in på deras supportnummer. Jobbar själv i samma bransch och hos oss kan vi se vilket nummer som ringt och när (osäker på hur lång tid tillbaka det sparas dock).

Det är väl tyvärr bara att vänta till den 25e januari klockan 15 och se vilket besked du får. Däremot ställer jag mig lite tveksam till att de ringer dig en fredag vid 15-tiden, men större under har väl skett förut. Får du inget samtal den 25e är det väl bara att ringa dom efter helgen och be att få prata med den som är ansvarig och stå på dig tills du får prata med den personen.

Ja. Vi får se vad som händer. Det kändes lite speciellt när mannen ifråga föreslog fredag 15.00 som tid att höra av sig på. Det som var än mer oerhört är att när jag sedan ringde upp en kvart efter 58 minuters samtalet hade inte det antecknats heller. Så jag blev arg och kvinnan lovade då att kolla över det ännu en gång.

Hur som helst så kommer jag kräva min voucher, hur de än vill se på saken. I värsta fall får jag hitta de ansvarigas personliga nummer och börja trakassera dem på kvällarna. Om det är något jag har svårt för så är det kundtjänster som agerar i ond tro medvetet. Hade för två år sedan en 9 månaders konflikt med Telenor. Den slutade först när jag hade personliga nummer till halva deras "administrativa avdelning" (ett system som förövrigt är uppbyggt på att trötta ut kunderna. Rent konsumtfientligt)

Senator, Du får gärna berätta hur det går för dig. Vad har du använt för argument? Och hur är deras bemötande?

Klockan är 15.26 och ännu har ingen från Entercard hört av sig. Har också samtidigt stått i telefonkö i 15 minuter då jag befarade att detta skulle hända. Jag är riktigt besviken på deras agerande och hur de väljer att hantera denna situationen. Tråkigt

Nu vände det. De ringde precis och sa att de hade skickat iväg en voucher nu. Jag vet inte om jag ska anse att det är bra skött av dem men skönt känns det iaf. Nu blir det en galen resa snart i BA F förhoppningsvis..

Jag testade nedanstående *,
idag kom det nya kortet tillsammans med ett brev där det stod.
"Ditt nya kort är klart att använda med samma kod du hade tidigare" :rolleyes:
och mycket riktigt, det vara ett kort med samma nummer och kod som jag hade tidigare :rolleyes:

* Min PIN

Kan jag välja min egen PIN-kod?
Ja, när du är inloggad med Bank-ID eller Mobilt Bank-ID hittar du PIN-funktionerna under ”Min PIN” i vänstermenyn. Där kan du se din PIN-kod eller välja en ny PIN-kod.
Tänk på att om du väljer en ny kod kommer ett nytt kort att skickas hem till dig, något som är bra att tänka på om du exempelvis köpt en biljett som är kopplad till kortnumret.
Din nya PIN-kod kommer inte att börja gälla förrän du har fått det nya kortet.

Kan meddela att mitt BA Visa nu är korrekt kopplat till mitt BAEC-konto. Ett halvårs handlöggningstid.

6 månader plus verkar tyvärr vara normen.
Får se hur många många månader min 2-4-1 voucher tar?
Entercard kapade bort spending i början och slutet av året och trodde att jag inte skulle upptäcka det.

Toppen