Senaste nytt

British Airways Visa

Uppdaterar: ringt BA 3 gånger och skickat kanske ett 17 tal mail och 4-5 samtal till Entercard.

Fortfarande 2 konton, när jag säger upp BA kreditkortet kommer jag aldrig röra någonting Entercard/Swedbank bank-/kreditkort igen :(

Cirkusen fortsätter.... Ringde till BA idag igen och fick tala med en trevlig engelsk kvinna (Finns det svensk support, närmaste jag kommit är norsk!) påtalade vad problemet var och hon skulle skicka mina detaljer till personerna som som var ansvariga över att sätta ihop konton. Vilket jag hört förut. Får se om det lyckas den här gången.

Men då dimper det ner ett mail från Entercard. Och nu blir jag förvirrad, är det Entercard eller BA som bråker egentligen?

Först vill jag beklaga den långa handläggningstiden. BA har och har haft mycket långa svarstider.
Vi har sänt uppdraget till BA att sammanslå dina medlemskonton, så att vi kan sända aviosen till ett aktivt konto. För att kunna genomföra en sammanslagning behöver dina medlemskonton vara identiska.

Vi har därför fått denna information från BA:

"Unable to merge because both accounts have different email addresses"

Det det var konstigt om något tycker jag, för det första går det inte att ha samma email på båda kontorna. Ingenting jag kan göra ialla fall... Börjar bli lite trött :( väntar 1-2 veckor och ringer BA igen om det inte hänt något...

Sagan fortsätter ;)

"Unable to merge because both accounts have different email addresses"
Det det var konstigt om något tycker jag, för det första går det inte att ha samma email på båda kontorna.

Jag har för mig jag uppdaterade med samma mail på båda så dom kunde merga... sen att dom mergade åt fel håll mot vad jag ville, det är väl en bonus =P

Uppdaterar: ringt BA 3 gånger och skickat kanske ett 17 tal mail och 4-5 samtal till Entercard.

Fortfarande 2 konton, när jag säger upp BA kreditkortet kommer jag aldrig röra någonting Entercard/Swedbank bank-/kreditkort igen :(

Har också ringt BA 3 ggr och Entercard 18 ggr. Senaste samtalet visade på att jag hade ett tredje kort!
Nu tror jag att jag ger upp och klipper kortet, BA award verkar inte så förmånliga som jag trodde men jag ar ju en bunt BMI milage som blev tvångsinlösta av BA.

Jahop då verkar det vara löst, tog några månader men nu är mina konton ihopslagna. Saknar fortfarande mina TP och BKK flygningar. Men ringde in och hon sa att dom kommer. Sen valde dom även numret Entercard skapade vilket hon bad så mycket om ursäkt om då hon uttryckligen skrivit att dom skulle använda det andra numret (tydligen samma kvinna som sist?)

Verkar som att merge avdelningen på BA är lika kass som Entercard :(

Aja får hoppas skiten är löst en gång för alla nu..

Två bekanta som skaffade kort under senaste 5.000 bonus kampanjen har inte haft några problem
med att få poängen för det de handlat, däremot har ingen av dem fått bonusen.

Jag fick inte heller någon bonus när jag skaffade kortet, trots att man skulle få det. Men jag hade sedvanligt strul med att mina miles inte kom rätt och voucher-problem också, så jag prioriterade det. Nu har jag andra problem med att extrakortet inte har fungerat i två månader och de felsöker det fortfarande.

Vet inte om jag ska bli arg på mig själv eller på Entercard. Har precis talat med dem i 58 minuter.

Under året har jag planerat mina inköp på BA VISA så att de ska vara exakt 200 000 (Slutade på ca 201 500). Idag upptäckte jag dock att jag inte har fått någon 2-4-1 voucher och ringde således. Då uppdagas det att de sista inköpen den 27 december har bokförts den 2 januari och därför har jag "endast" spenderat 196 000 kronor under kalenderåret.
Detta gör mig självklart upprörd då jag har planerat för att använda vouchern under året som kommer. Det som gör mig mest upprörd är emellertid att jag den 28 december talar med en kvinna på Entercard i 18 minuter där hon hävdar för mig att det är:

1. Transaktionsdatumet som räknas. Således kan jag vänta till nyår och då köpa sprit för 5000 om jag vill och ändå få vouchern
2. Att de sista 5500 kronor som jag spenderade oavsett kommer bokföras senast den 31 december.

Nu säger Entercard till mig att jag inte har nått upp till nivån och att de ska utreda hur det kunde gå så fel. Än värre är att de säger "Vår rutin är att anteckna efter varje samtal, men vi har inga anteckningar från vårt samtal med dig den 28 december". Jag har nu själv kollat upp samtalslistorna och har ett samtal på 18 minuter och 23 sekunder den 28 december 12.45:19.

Jag är som ni förstår mäkta upprörd. Hur tycker ni jag ska gå vidare? Det sista de sa till mig var att de skulle ta upp frågan med partneransvariga och sedan höra av sig den 25 januari klockan 15.00

Vet inte om jag ska bli arg på mig själv eller på Entercard. Har precis talat med dem i 58 minuter.

Under året har jag planerat mina inköp på BA VISA så att de ska vara exakt 200 000 (Slutade på ca 201 500). Idag upptäckte jag dock att jag inte har fått någon 2-4-1 voucher och ringde således. Då uppdagas det att de sista inköpen den 27 december har bokförts den 2 januari och därför har jag "endast" spenderat 196 000 kronor under kalenderåret.
Detta gör mig självklart upprörd då jag har planerat för att använda vouchern under året som kommer. Det som gör mig mest upprörd är emellertid att jag den 28 december talar med en kvinna på Entercard i 18 minuter där hon hävdar för mig att det är:

1. Transaktionsdatumet som räknas. Således kan jag vänta till nyår och då köpa sprit för 5000 om jag vill och ändå få vouchern
2. Att de sista 5500 kronor som jag spenderade oavsett kommer bokföras senast den 31 december.

Nu säger Entercard till mig att jag inte har nått upp till nivån och att de ska utreda hur det kunde gå så fel. Än värre är att de säger "Vår rutin är att anteckna efter varje samtal, men vi har inga anteckningar från vårt samtal med dig den 28 december". Jag har nu själv kollat upp samtalslistorna och har ett samtal på 18 minuter och 23 sekunder den 28 december 12.45:19.

Jag är som ni förstår mäkta upprörd. Hur tycker ni jag ska gå vidare? Det sista de sa till mig var att de skulle ta upp frågan med partneransvariga och sedan höra av sig den 25 januari klockan 15.00

Det där är ju tyvärr en klassisk grej som en hel del kundtjänster kör med, dvs de registrerar inte alla samtal som kommer in även fast de ska göra det. När det är saker jag verkligen vill veta är registrerat ber jag alltid om ett ärendenummer.
Jag skulle dock bli väldigt förvånad om inte Entercard har en telefonlösning där de kan se vem som ringer in på deras supportnummer. Jobbar själv i samma bransch och hos oss kan vi se vilket nummer som ringt och när (osäker på hur lång tid tillbaka det sparas dock).

Det är väl tyvärr bara att vänta till den 25e januari klockan 15 och se vilket besked du får. Däremot ställer jag mig lite tveksam till att de ringer dig en fredag vid 15-tiden, men större under har väl skett förut. Får du inget samtal den 25e är det väl bara att ringa dom efter helgen och be att få prata med den som är ansvarig och stå på dig tills du får prata med den personen.

Creades, jag är i ungefär samma situation som dig. Har blivit lovat att vouchern skulle komma förra veckan, och har fått klartecken att jag klarade gränsen.

Dock har jag samma diskussion per email så det blir lite svårare för EnterCard att slingra undan...

Fick precis in en post hos BA där det står "Special Promotion 1,000 avios", vad kan det vara?
Har ju inte flugit ba än..

Toppen