Senaste nytt

British Airways Visa

Vilka metoder har alla ni som till slut fått era nummer sammanslagna använt er av? Vänliga vägen? Desperata dåren? Arga arroganten?
Vänliga, vänliga, vänliga sedan hota att byta till Amex.
Då fick jag en dedikerad handläggare som såg till att mina problem blev lösta.
Fick direktlina via telefon och email.

erc skrev:
Vilka metoder har alla ni som till slut fått era nummer sammanslagna använt er av? Vänliga vägen? Desperata dåren? Arga arroganten?

Homer skrev:
Just precis, helt fel väg att gå att be Entercard kontakta BAEC istället för att själv göra det.

Efter BAEC dödat kontot, dubbelkolla med Entercard vilket nr de öveför Avioserna till.
Flygarn skrev:
Kan intyga efter 5 månader att det här är det enda som fungerar. Så om alla som har problem gör som ovan så kommer allt lösa sig på en vecka.

Se tidigare inlägg ovan

Så har jag då återigen samtalet med en stackars handläggare på Entercards kundtjänst. Det nya, oönskade BAEC-medlemskapet de skapade åt mig är ännu inte sammanslaget med mitt befintliga BAEC-nummer. I lite julvänlig anda tyckte jag uppriktigt synd om henne men krävde ändå ett svar på när jag kan räkna med att tjänsten fungerar som utlovat. Under januari lovade hon försiktigt.

Enormt irriterande att ärenden hanteras så vansinnigt långsamt. Visst - det är "bara" Avios - men poängintjäningen är ju liksom själva anledningen till att inneha kortet.

Jag lovar att du får vänta bra mycket längre än det. Jag väntar fortfarande på min sammanslagning och då har jag ringt BA 2 gånger och skickat kanske ett 15 tal mail och 3-4 samtal till Entercard.

Jag betalade tullavgift (för firman) på Arlanda med BA Visa kort ett tag sedan.
Det räknades inte som kontantuttag utan som ett vanligt köp.

Har efter ett mail till Entercards kundtjänst de senaste 7-8 åren alltid fått årsavgiften krediterad utan diskussion med hänvisning till att jag omsätter mellan 300-400 KSEK / år på Visa/BA-kortet. Men i år blev det tvärstopp.

Har efter ett antal goddag yxskaftsvar tvingat fram ett förklarande svar som lyder: " Vi kan alltid ta beslut att ta bort en avgift, även om den är avtalsgill. Självfallet. Vi tittar på den möjligheten i varje enskilt fall. Skillnaden mellan detta år och tidigare kan bestå i att vi inte får in lika mycket ränteavgifter, att du använt kortet i mindre utsträckning, eller så kan det bero på det faktum att vi tidigare bjudit på årsavgift. Det ska inte ses som att vi ser dig som en dålig kund, för normen, även för bra kunder är att årsavgiften ligger kvar.
Det är inte bara en parameter som spelar in. I slutändan är det ett beslut fattat på ekonomi.
Vi värdesätter att ha nöjda kunder, men inte alltid genom att bjuda på en avgift."

Vet inte om detta svar gav någon tydlig bild av varför de bestämt sig för att inte kreditera årsavgiften just detta år (har omsatt ca. 350 KSEK de senaste 12 månaderna) men om detta kan få obstinata lilla jag att att byta till Amex eller MasterCard så känns det om en mindre bra affär för Entercard.

Varför skrev jag nu allt detta? Jo jag undrar om någon annan upplevt samma sak i samband med årsavgiften på BA/Visa-kortet nyligen?

350k är väl inte så mycket egentligen? Är väl inte hela världen att betala årsavgiften, men samtidigt så är BA kortet rätt dåligt.

Har efter ett mail till Entercards kundtjänst de senaste 7-8 åren alltid fått årsavgiften krediterad utan diskussion med hänvisning till att jag omsätter mellan 300-400 KSEK / år på Visa/BA-kortet. Men i år blev det tvärstopp.

Har efter ett antal goddag yxskaftsvar tvingat fram ett förklarande svar som lyder: " Vi kan alltid ta beslut att ta bort en avgift, även om den är avtalsgill. Självfallet. Vi tittar på den möjligheten i varje enskilt fall. Skillnaden mellan detta år och tidigare kan bestå i att vi inte får in lika mycket ränteavgifter, att du använt kortet i mindre utsträckning, eller så kan det bero på det faktum att vi tidigare bjudit på årsavgift. Det ska inte ses som att vi ser dig som en dålig kund, för normen, även för bra kunder är att årsavgiften ligger kvar.
Det är inte bara en parameter som spelar in. I slutändan är det ett beslut fattat på ekonomi.
Vi värdesätter att ha nöjda kunder, men inte alltid genom att bjuda på en avgift."

Vet inte om detta svar gav någon tydlig bild av varför de bestämt sig för att inte kreditera årsavgiften just detta år (har omsatt ca. 350 KSEK de senaste 12 månaderna) men om detta kan få obstinata lilla jag att att byta till Amex eller MasterCard så känns det om en mindre bra affär för Entercard.

Varför skrev jag nu allt detta? Jo jag undrar om någon annan upplevt samma sak i samband med årsavgiften på BA/Visa-kortet nyligen?

Störtlöjligt att börja ifrågasätta en årsavgift på några hundralappar. Spenderar du de summor du nämner är det väl bara att betala eller? Det är ju inga summor i sammanhanget. Alltför många tar sina statusar på lite för stort allvar.

Var och en bestämmer väl själv hur man spenderar sina pengar. Kan förstå att om man "tjänat in" en del till Enter Card att man tycker att man inte vill betala årsavgift. Har väl ingenting med status att göra.

Toppen