Senaste nytt

British Airways Visa

Nja Dr Miles...
30,000 avios + 600 kronor för 2 personer T/R till London i businessklass är fortfarande en bra deal. Biljetten är dessutom flexibel fram till 24h före avgång. Köp två flexibla businessbiljetter till London och du ligger på en bit över 15,000SEK med BA.
Man har ju dessutom ett år på sig att använda vouchern, dvs man har tid att skrapa ihop mer avios än de 20K man fått för köp på kortet.
Hur kan du få 30.000 avios när man inte tjänar genom flygning eller annat sätt? Dreamliner ställde en fråga om vad han/hon kan görra med intjänade avios genom att spendera 200.000 SEK med BA Visa kort.

Jag ger svar inom frågeställarens ramar. Annars hade jag kunnat svara t ex "Åka till Hong Kong och flyga Cathay Pacific First/Business class från Hong Kong" istället. Spendera avios på BA flyg är slöseri när man inte flyger med BA, i min mening.

Last edited:
Det är ungefär lika svårt att hitta biljetter för poäng som biljetter i C för 2500 kr/st mellan ARN-LHR.

Om du menar CE så är det ju väldigt god tillgång enligt min erfarenhet, typiskt hälften av alla avgångar varje dag går att
boka till det priset.
Priset gäller bara bokning 30dagar innan avgång, söker du efter biljetter med mindre förbehållning kan jag däremot förstå att du inte hittar något.

Last edited:
Upptäckte ytterligare ett problem med mitt BA visa idag.
Saknas ca 30k på spend under året. Grejar 2-4-1 hur som helst men om ni ligger nära kontrollräkna!

Gäller det fortfarande då? var det inte bara ett tillfälligt erbjudand? för att citera Senatorn

Det är samma pris som finns "vanligtvis" med två skillnader:
Bokas i R-klass som är högre
Inte 30 dagars förköpskrav
http://www.businessclass.se/flygbil...ran-stockholm-goeteborg-london.html#post81963

Det här är ett annat erbjudande som inte heller krävde 30 dagars förköp
Fly off in style for Christmas shopping in London
Book latest 16 December for travel between 23 November and 14 January 2013 and you can fly to London in Business
Class. Prices from SEK 2602.

News and Offers

Spendering av 200.000 SEK per år ger 20.000 avios.
Om du vill använda 2-4-1 voucher kan du använda endast för Sverige/Danmark-Storbritannien t/r med BA(15.000 avios).
Ifall du inte tjänar runt 100.000 avios per år med flyg och annat, är värdet av 2-4-1 vochern närmare obefintlig.

Fast en av de stora fördelarna med Reward Flight Saver är att det går att köpa poäng till en låg kostand i samband med bokning, typiskt runt 8,5 öre/Avios.
Detta gäller även om man lägger ihop flera Flight Savers t.ex ARN-LHR-DME i Eko kostar 35.000 + 648kr eller
17.500 Avios + 2.156 kr (= 8.6 öre/Avios)

Jag vet inte om ovanstående även gäller om man använder en 2-4-1 voucher, jag har ingen just nu
så jag kan inte kolla det, vore intressant att veta om avgiften för passagerare nr 2 isåfall bara blir 648kr ??

Så har jag då återigen samtalet med en stackars handläggare på Entercards kundtjänst. Det nya, oönskade BAEC-medlemskapet de skapade åt mig är ännu inte sammanslaget med mitt befintliga BAEC-nummer. I lite julvänlig anda tyckte jag uppriktigt synd om henne men krävde ändå ett svar på när jag kan räkna med att tjänsten fungerar som utlovat. Under januari lovade hon försiktigt.

Enormt irriterande att ärenden hanteras så vansinnigt långsamt. Visst - det är "bara" Avios - men poängintjäningen är ju liksom själva anledningen till att inneha kortet.

Vilka metoder har alla ni som till slut fått era nummer sammanslagna använt er av? Vänliga vägen? Desperata dåren? Arga arroganten?

Toppen