Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Jag läste Radisson Royal Hotel i Dublin och vände när jag kom till 32:a våningen för hotellet i dublin har bara 3 våningar... ;)

Jag har mailat lite med Radisson Blu Resort, Malta St. Julians och de verkar inte vara särskilt glada på att ge några som helst uppgraderingsringar när jag ska dit 18-23/4... Har ju bokat 4-4-2 kampanjen samt en extranatt, dock råkade jag bara boka en person på den andra bokningen som var en extranatt och de vill då har € 9 för att ändra det trots att det är samma pris att boka två personer som en person.

Är det verkligen så man behandlar en som har concierge status?

Ta det inte personligt. Malteserna saknar ofta ALL känsla för service och affärsmannaskap!! Att påtala sitt missnöje över usel service är direkt kränkande för de stolta malteserna som kommer att se helt oförstående ut och sedan behandla dig ännu sämre... Så det är tyvärr lite moment 22 varning när saker går snett på Malta... Man förlorar slaget hur man än gör... Men du kommer att få en trevlig vistelse på vår lilla kalksten i Medelhavet, förhoppningsvis! :D

På sistone har det gått som neda till mig...

17JAN13 Radisson Blu Espoo, standard > Business Class
19JAN13 Radisson Blu Seaside, standard > Superior
21JAN13 Radisson Blu Seaside, standard > Junior Suite
22JAN13 Radisson Blu Royal, standard > Business Class
24JAN13 Radisson Blu Espoo, standard > Business Class
29JAN13 Radisson Blu Seaside, standard > Superior
04FEB13 Radisson Blue Roayl, Business Class > Royal Suite
05FEB13 Radisson Blu Malmö, standard > Business Class
11FEB13 Radisson Blu Seaside, standard > Business Class
12FEB13 Radisson Blu Royal, standard > Business Suite

På sistone har det gått som neda till mig...

22JAN13 Radisson Blu Royal, standard > Business Class
04FEB13 Radisson Blue Roayl, Business Class > Royal Suite
12FEB13 Radisson Blu Royal, standard > Business Suite

Intressant att veta. Har en bokning i mars i standard. Kan man t.o.m. hoppas på Royal Suite eller bör vi boka Business Class för det?

Skrev igår ett mail om möjlighet till tidig check in idag på Royal Viking. Kom till hotellet strax efter kl. 09:00. Den utmärkt trevlige receptionisten tittade igenom vilka rum som var lediga och noterade att det endast fanns "tråkiga" standardrum tillgängliga (ett sådant som jag som vanligt bokat). Istället hade han reserverat ett "supertrevligt" och nyrenoverat, större rum till mig (=uppgradering) som jag kunde få i eftermiddag. Ganska lätt val imo. Royal Viking fortsätter att premiera CCG - mycket bra!

Intressant att veta. Har en bokning i mars i standard. Kan man t.o.m. hoppas på Royal Suite eller bör vi boka Business Class för det?

Du måste nu komma ihåg att jag är CCC och de känner mig väl i Blu Royal i Helsingfors. Till och med så väl att Frontdesk Manager skicka e-post förväg till mig om de undrar över något på mina bokningar. Personalen på Blu Royal HEL till och med flyttat mina befintliga bokningar från andra Radisson hotel i Helsingfors till Royal när jag kommit till fel hotel för att checka in utan att betala no show eller några avgifter. Det hände senast i måndags. :eek: Utöver övernattningar tar jag kunder till lunch alt middag till Royal samt använt deras konferens service ett antal gånger. Dessa parametrar kan ha något med saken att göra med mina lite bättre uppgrades.

By the way 2012 hade jag spenderat 7685€ bara på Royal HEL enligt rapporten från Sokos Hotels Finland. :)

Senaste året:
Johannesburg, Radisson Blu Gautrain
Oslo, Radisson Blu Scandinavia
Marseille, Radisson Blu
Aix-Les-Bains, Radisson Blu
Berlin, Park Plaza Wallstreet
Stockholm, Radisson Blu Strand
Eindhoven, Park Plaza
Malmö, Park Inn
London, Park Plaza Victoria
alla till businessclassrum eller motsvarande...kaffemaskin! ;)

Inget kul på
Orange, Park Inn
Arlanda, Park Inn

Skrev igår ett mail om möjlighet till tidig check in idag på Royal Viking. Kom till hotellet strax efter kl. 09:00. Den utmärkt trevlige receptionisten tittade igenom vilka rum som var lediga och noterade att det endast fanns "tråkiga" standardrum tillgängliga (ett sådant som jag som vanligt bokat). Istället hade han reserverat ett "supertrevligt" och nyrenoverat, större rum till mig (=uppgradering) som jag kunde få i eftermiddag. Ganska lätt val imo. Royal Viking fortsätter att premiera CCG - mycket bra!

Ja, blev alltså uppgraderad till ett Business Class-rum. Med frukost två nätter. Fruktfat och tidningen på morgonen. Bra!

Blev riktigt dåligt bemött på Radisson Amsterdam flygplats förra månaden. Vid check-in försökte de sälja ett paket med uppgradering + frukost . Jag kontrade med att varför skulle jag vilja köpa uppgradering när de ändå är gratis med mitt guldkort? Receptionisten hade aldrig hört talas om något sådant (troligen för att hon får provision på sålda paket) utan gick då och hämtade en prislista vad det skulle kosta att uppgradera med poäng. Jag gav då upp.

Senare på kvällen kräkade dottern på golvet i rummet (antibiotikan var för stark för hennes mage), vet inte om det var någon högre makt som ville hämnas på hotellet (vi bad såklart mycket om ursäkt och tog bort så mycket vi kunde).

Toppen