Senaste nytt

SAS Eurobonus Lifetime Diamond!

Tja, har sex år mot LTG så visst är det surt men känns väl lite som att det är som det är. Något kanske de hittar på men att konvertera till LTD-år 1:1 känns kanske lite väl generöst. Rimligt kanske att ett år mot LTG blir 0,5 år mot LTD med avrundning uppåt. Då kommer man som mest få fem LTD-år och så får man jobba utifrån det.
Hur gör man då med någon som varit EBD 5 år på raken? Får de 5 år tack vare 5 år mot LTG plus 5 år för att de varit EBD i fem år som rimligtvis också borde räknas mot LTP?

Jag följer utvecklingen noggrannt då ändringar i resemönster både privat och i jobbet gjort att EBD inte kommer förnyas nästa kvalår. Min streak på 5/10 till LTG skulle jag kunna fortsätta även med kommande resemönster + kreditkort, men försvinner den moroten så ser jag för tillfället ingen nytta i att vara lojal då antalet icke-award resor blir så få att det funkar att åka statuslös, och typ nyttja mina 10/år PP-loungeaccesser.
Istället kunde jag kanske köra nåt kort med bättre förmåner och resa med andra allianser. Amex PP är ju ett alternativ. Man har ju redan konton i OW och *A också, så det är bara att köra på.
Nu vet jag inte hur långt ifrån du är, men skulle överväga att eventuellt chansa ett år på att dra in EBD då det troligtvis är relativt nära en potentiell sammanslagning och just nu vet man inte spelreglerna.

Hade jag personligen vetat att LTD var planerar hade jag gjort andra val för att bibehålla min streak jag då hade. Lite surt nu i efterhand såklart när man vet utkomsten även om det inte är realiserat ännu.

Nu vet jag inte hur långt ifrån du är, men skulle överväga att eventuellt chansa ett år på att dra in EBD då det troligtvis är relativt nära en potentiell sammanslagning och just nu vet man inte spelreglerna.

Hade jag personligen vetat att LTD var planerar hade jag gjort andra val för att bibehålla min streak jag då hade. Lite surt nu i efterhand såklart när man vet utkomsten även om det inte är realiserat ännu.
Har tyvärr ett brott i streaken vad gäller EBD:
D, D, G, D, D

Som det ser ut nu så är jag EBD fram till 11/2027, så det ger lite spelrum för att se vad reglerna blir. Men jag är nöjd bara jag hinner besöka CPH som EBD efter nya loungen öppnar :)

Och killen som körde hårt med "ni tror väl inte på allvar att någon skulle köpa ett flygbolag och sedan göra sina bästa kunder besvikna", han har liksom gått vidare. Att de flyttar sin egen deadline 6 månader ytterligare fram i tiden skapar bara oro och misstro - det sämsta man kan göra när man jobbar med lojalitet.
Hela den här historien tycker jag visar att man inte ska binda upp sig för mycket med "lojalitet" för det går alltid bara ena hållet.

De engagerar sig för att de kan tjäna pengar, medan "vi" gör det pga känslor.

Rådet på forumet har länge varit att sitta still i båten så det tänker jag föreslå till alla som är oroliga.

Kom ihåg att efter sammanslagning med FB kommer det gå att kämpa för att nå PfL. Det tar 10 år. Vi får se om firman tycker det är värt att reta upp nuvarande statuskunder för att ge SAS kunder något extra?

Är rätt inställd på att mina insamlade år som Gold och Diamond kommer att vaskas, samt att EB med tiden går över till spend-baserad intjäning. Skulle gissa att de med LTG får 2-3 år som FB Platinum som plåster på såren.

Om man får drömma lite så hoppas jag att de kör på Avios-modellen: helt separata lojalitetsprogram men där man kan föra över poäng till/från Flying Blue.

Fick detta från Diamond kundtjänst för några veckor sedan:
”Life Time Diamond är inte lanserat än, mer information kommer att utkomma under slutet av 2026. Vi ser fram emot det! ”

Kan tänka mig att det paketeras med övergången till Flying Blue?
Och jag fick detta av flygkollega. IMG_0580.png

Toppen