Senaste nytt

SAS Eurobonus mastercard, nya villkor från 15 november

P.S @TP12 Varför har du kvar Strawberry på tal om usla kort, finns väl absolut inget bra kvar med detta???
Jag ska inte tala för TP12, men jag hade själv kvar det kortet ganska länge enbart för att få kvalificerande nätter. Sedan beslutade jag mig för att inte jaga Strawberry LTG längre och sade upp kortet...

+1 måste vara så. De vill inte att vi ska använda kortet. Handla idag, betala om en dryg vecka är rent ut sagt löjligt kalla sig ett kreditkort.

Bara anpassa sig som alltid till nya verkligheten. Klarna och optimal växling för högsta FP med byrålådskortet (förutom en 10k och ett paket tuggummi dagen efter bryt). Eventuellt lite SAS biljetter också tills nästa enhancement med dem.
Varför 10k? Jag har försökt leta tillbaks i tråden, men hittar inget. Är det någon sweetspot eller gräns jag missat för poängintjäning? Använder normalt kortet bara när Amex inte accepteras...

Varför 10k? Jag har försökt leta tillbaks i tråden, men hittar inget. Är det någon sweetspot eller gräns jag missat för poängintjäning? Använder normalt kortet bara när Amex inte accepteras...
10k är väl gränsen för transaktioner som räknas som ”kontantuttag”.

Ja exakt, förr fick vi EB för “kontantuttag” och även spel; t ex nätpoker, odds, trav, 10k som stoppades 1maj i år. Jag satte i regel in 30k (2x10k 72t “kontantuttag”) per månad till spel och annat jag behövde top up till efter brytdatum. Nu enbart 10k utan poäng efter bryt till nödvändiga saker. Minsta de kan bjuda på efter alla försämringar, kortet definieras dessutom som aktivt då.

IMG_1747.jpeg

En fördel nu med nästan bara Klarna spend och Amex ( spend långt under beviljad kredit) är högsta kreditbetyg! SAS MC ställde ofta till det för mig helt klart :)

Last edited:
Fly Premium är högst meh med bara avaliabilty på SAS om man vill long haul.

Brytdatumet är en skämt och man borde inte få kalla det kreditkort imo. Kanske korttidskreditkort eller nåt

Hur var det nu med hyrbil hos Avis? Behöver en om några dagar. Enkelt sätt få lite EB per månad ändå från SAS MC. 500EB per hyra extra. Ingår försäkring? Jag kör alltid bilarna med Plat men kan det vara en sweetspot för lite vanlig spend och nivå poäng?

Toppen