Senaste nytt

SAS Eurobonus mastercard, nya villkor från 15 november

Jag tänkte precis göra månadens 10k ”köp” men ser att cut-off är den 19e nu på detta s k kreditkort till info. Måndag som gäller alltså.

Jag tänkte precis göra månadens 10k ”köp” men ser att cut-off är den 19e nu på detta s k kreditkort till info. Måndag som gäller alltså.
Det är verkligen fattigt.

Jag brukar inte ha så mycket spend på SAS MC men det är mer denna månad pga +50% på utländskt spend. Så denna månad är det verkligen uppenbart hur dålig kreditperioden har blivit.

Fine, det är inte så att jag absolut behöver kreditperioden. Det är inte grejen. Men det är ändå dåligt jämfört med vad som är standard för alla andra kreditkort jag har och har haft.

Jag brukar inte ha så mycket spend på SAS MC men det är mer denna månad pga +50% på utländskt spend. Så denna månad är det verkligen uppenbart hur dålig kreditperioden har blivit.

Fine, det är inte så att jag absolut behöver kreditperioden. Det är inte grejen. Men det är ändå dåligt jämfört med vad som är standard för alla andra kreditkort jag har och har haft.
Ja det är dåligt.

• Gilla
Reactions: hco

Verkligen! Hoppas SEB får mer konkurrens från tex Klarna.

Det hade varit aningen bättre om man kunde valt brytdatum själv (likt amex betalkort).
Nu blir det ju kaos med brytdatum och svårt att hålla koll då kan man lika gärna köra debit bortsett från det skydd som kreditkort innebär.

(eller byrålådan).
Min teori är att det är precis vad SEB vill att du ska, alternativt ofta dra på dig ränta. Det är uppenbart att de försöker få ner volymerna genom att stoppa exempelvis extra inbetalningar med rullande OCR, restriktiv kreditgräns osv.

+1 måste vara så. De vill inte att vi ska använda kortet. Handla idag, betala om en dryg vecka är rent ut sagt löjligt kalla sig ett kreditkort.

Bara anpassa sig som alltid till nya verkligheten. Klarna och optimal växling för högsta FP med byrålådskortet (förutom en 10k och ett paket tuggummi dagen efter bryt). Eventuellt lite SAS biljetter också tills nästa enhancement med dem.

+1 måste vara så. De vill inte att vi ska använda kortet. Handla idag, betala om en dryg vecka är rent ut sagt löjligt kalla sig ett kreditkort.

Bara anpassa sig som alltid till nya verkligheten. Klarna och optimal växling för högsta FP med byrålådskortet (förutom en 10k och ett paket tuggummi dagen efter bryt). Eventuellt lite SAS biljetter också tills nästa enhancement med dem.
Ja börjar väl bli dags för en genomgång av kortuppsättningen (varför har jag kvar strawberry-kortet tex). Tänker att SEB MC är värt sitt pris pga FlyPremium och helgerna med dubbla poäng men i praktiken använder jag inte FlyPremium så ofta och dubbla poäng-helger har blivit mer sällsynta - kommer Klarna med återkommande dubbla poäng-kampanjer så är det ett bättre kort sett till just intjäning av bonuspoäng (fråga då om behov av nivåpoäng via SEB MC).

Jag gillar FP. Bara i år har jag använt det ett antsl gånger. Både long- och shorthaul samt positioneringsflyg. Tror jag är uppe i över 20 uppgraderade bonus flyg.

Inga problem ha ett kort t o m helt utan spend för denna förmån i mitt fall. SAS EU Business är dessutom riktigt trevlig så värdet har faktiskt gått upp där.

Bästa hade givetvis varit att Klarna fick samma förmån, uppgradera från Premium till Max och skippa SEB scams helt.

P.S @TP12 Varför har du kvar Strawberry på tal om usla kort, finns väl absolut inget bra kvar med detta???

Jag gillar FP. Bara i år har jag använt det ett antsl gånger. Både long- och shorthaul samt positioneringsflyg. Tror jag är uppe i över 20 uppgraderade bonus flyg.

Inga problem ha ett kort t o m helt utan spend för denna förmån i mitt fall. SAS EU Business är dessutom riktigt trevlig så värdet har faktiskt gått upp där.

Bästa hade givetvis varit att Klarna fick samma förmån, uppgradera från Premium till Max och skippa SEB scams helt.

P.S @TP12 Varför har du kvar Strawberry på tal om usla kort, finns väl absolut inget bra kvar med detta???
Ska klura lite, dottern fyller två i början an nästa år vilket då göra att det går åt dubbelt så många vouchers vilket skulle kunna öka värdet av FP om man kan få tag på longhaul-biljetter i C med SAS.

Behöll Strawberry-kortet för att få guld, vilket jag fick i maj, men känns ganska meningslöst. Tror jag har noll stays med Strawberry sista året (som Platinum), fått någon gratis kaffe när jag gått förbi dock

Toppen