Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

V
Mitt köp igår står att cashback förväntas om 34 dagar. Undra om det beror på den specifika butiken (Doz Apotek) eller att jag använde ApplePay. Annars verkar ju cashbacken komma väldigt fort
Om du klickar på mer info om cashbacken per butik så står det hur många dagar det kan ta, så det är nog butiken som styr.

Förövrigt tog det ca 1h och sen dök mitt köp upp som inkommande cashback efter att jag betalade med Amex så det verkade funka men vara en delay. Minns att det gick väldigt snabbt att se den som inkommande när jag handlade på apoteket.

• Gilla
Reactions: AGP
Glad midsommar alla vänner!

Kollade in kontot och förde över knappa 4000eb till nu sista kvällen med 2x. Tackar :)

Last edited:
Ja, det krävs ingen kreditupplysning för Klarna Saldo. Möjligen att ni blir stoppade om ni haft problem med att betala av skulder till Klarna tidigare.

Ja, det krävs ingen kreditupplysning för Klarna Saldo. Möjligen att ni blir stoppade om ni haft problem med att betala av skulder till Klarna tidigare.
Idag löste det sig. Jag tror det var någon algoritm, t.ex. betald avgift, antal klick och försök eller dylikt. Men det avsåg just saldo också, inte kredit. Eller att ajg inte valde alla funktioner utan bara cashback och transaktioner.

@eddo och @VictorB! Det här var tråkig läsning, men jag är tacksam att ni lyfter det öppet. Det är tydligt att vi inte har levt upp till de förväntningar ni har rätt att ställa på oss när det gäller support och tydlighet.

Kring "premiumkundtjänsten"
  • Att spendera stora belopp och lita på vår tjänst, för att sedan mötas av en support som inte tar ansvar för eventuella interna misstag, är under all kritik.
  • Vi har höga ambitioner med vår premiumkundtjänst och om vi brister i bemötandet måste vi givetvis ta det på största allvar. Jag tar med mig er feedback direkt till de ansvariga för vår support.
Gällande utebliven cashback i appen
  • @eddo, jag förstår din frustration över att din cashback inte registrerades. När det gäller de specifika cashback-kampanjerna i Klarna-appen kan det ibland bero på tekniska faktorer (som adblockers eller hur cookies hanteras av butiken).
  • Det kan också bero på att köpet gjordes i en kategori som inte omfattades, eller att det fanns andra specifika villkor satta av den enskilda handlaren. För att göra detta så tydligt som möjligt visar vi alltid en detaljerad informationsskärm i appen om exakt vilka regler som gäller för just den butiken innan man klickar sig vidare.
  • Med det sagt: Vår kundtjänst ska givetvis alltid visa intresse och hjälpa till att undersöka varför poängen uteblev. Att du inte fick den hjälpen är inte okej.
Skillnaden mellan app-kampanjer och Klarna Max
  • Eftersom Klarna Max diskuteras i tråden vill jag passa på att förtydliga en viktig skillnad. Till skillnad från de butiksspecifika kampanjerna i appen, är medlemskapscashbacken (via Klarna Max) universell.
  • Med Klarna Max får du alltid din cashback så länge du handlar med Klarna Saldo (Klarna Balance).
  • Detta gäller oavsett vilken butik du handlar hos, och oavsett om köpet görs via vår app, med vårt fysiska Klarna-kort, eller i någon av alla de butiker som har våra betallösningar integrerade i sin kassa.
Även om ni redan har valt att avsluta era tjänster hos oss, skulle jag verkligen uppskatta chansen att gå till botten med era ärenden för att se exakt var det brast. Skicka jättegärna ett DM till mig med personnummer eller den mejladress ni har registrerad hos Klarna, samt order-ID eller detaljer kring köpet (namn på butik och datum då köpet gjordes). Då kan jag kika på vad som har hänt och se om vi kan hjälpa er.
Hej @daniel-klarna gissar att ni fick en hel del nya kunder nu när ni hade kampanjen med dubbla poäng till SAS. Förstår att ni kanske inte vill säga när sådana här kampanjer kommer igen, eller hur ofta, men är det något ni kommer ha igen på typ årlig basis eller så?

Jag "hoppade på tåget" och skaffade ett Klarna kort också. Jag vill gärna prova prepaid debit med cashback för att få lite bättre cash flow management. Jag flyger inte så mycket i jobbet längre, och har i idag i princip hela min spend på ett halvtrist Resurs Gold med 0.4% cashback samt Amex Classic för att få lite EB för uppgraderingar mm, drygt 15-20k/månad. Det jag gillar mest med kortet är att det inte är några växlingsavgifter samt att det ger den bästa konverteringskursen till Avios, dock endast Finnair och inte BAEC om jag förstår rätt (?)

Jag börjar med ett Plus för att se hur tjänsten fungerar så blir det förmodligen ett Premium senare.

Hur många har Max förresten och vad tycker ni om förmånerna? Själv skulle Svd-prenumerationen och Omni vara mest värde för mig. Och fria lounger såklart, om man börjar flyga mer.

Intryck än så länge:
+ Både app och hemsida verkar tydliga med enkla upplägg och lätt att navigera. Gick snabbat att komma igång och sätt ain pengar via swish.
- fysiskt kort kostar 75 kr, även för Plus. Det var ju en liten överraskning, det hade ju kunnat framgå tydligare innan. Nu tog jag bara ett digitalt kort då jag ändå använder det mest, men jag gillar ändå att ha ett fysiskt kort som backup.
- Det verkar inte gå att ladda ner transaktioner i något maskinläsbart format från hemsidan (CSV,XLSX, XML, vadsomhelst)... Det är lite av ett måste för mig, då jag har ett personlig bokföringsprogram jag vill lagra allt i. Någon som vet om det finns något sådant?

Toppen