Senaste nytt

Hyrbil och nivåpoäng

Har heller inte haft något strul med bokningarna bara för att det gått via sas.
Men eftersom det ofta är just poängen som är anledningen till att boka via sas blir det en avgörande faktor. Man behöver vara beredd på att ta, spara och organisera skärmdumpar på precis allting och att bli studsad mellan de olika inblandade företagen för att få de poäng som lovats. Det är rätt avtändande om man hyr bil ofta, men för en enstaka hyra med stora mängder poäng kan det ju vara värt det.
+1
 
Lånar tråden lite. Bokade igår hyrbil hos Hertz i Sverige via SAS hemsida. Gick igenom hela bokningsprocessen och får på slutet upp en sida som är en bokningsbekräftelse. Har dock inte fått det sedvanliga mejlet med bokningen och den syns inte i appen heller. Eftersom jag inte hade skrivit ner bokningsnumret så gick jag igenom hela processen en gång till. Även denna gång fick jag varken mejl eller uppdatering i appen, men tog skärmbild och kan söka upp min bokning på hemsidan.

Jag har ju dock en bokning till nu, där jag inte har en aning om bokningsnumret. Ska kontakta SAS och fråga men ville kolla om någon annan haft liknande problem? Detta är helt nytt för mig - funkat utmärkt med mejl och app senast för 2-3 veckor sedan.
 
Har heller inte haft något strul med bokningarna bara för att det gått via sas.
Men eftersom det ofta är just poängen som är anledningen till att boka via sas blir det en avgörande faktor. Man behöver vara beredd på att ta, spara och organisera skärmdumpar på precis allting och att bli studsad mellan de olika inblandade företagen för att få de poäng som lovats. Det är rätt avtändande om man hyr bil ofta, men för en enstaka hyra med stora mängder poäng kan det ju vara värt det.
Jag har alltid fått poängen från Avis och Enterprise, däremot typ aldrig från Hertz. Något tips på vem man ska kontakta på Hertz för snabbast/bäst resultat. Oklart om jag har skärmdumpar…
 
Lånar tråden lite. Bokade igår hyrbil hos Hertz i Sverige via SAS hemsida. Gick igenom hela bokningsprocessen och får på slutet upp en sida som är en bokningsbekräftelse. Har dock inte fått det sedvanliga mejlet med bokningen och den syns inte i appen heller. Eftersom jag inte hade skrivit ner bokningsnumret så gick jag igenom hela processen en gång till. Även denna gång fick jag varken mejl eller uppdatering i appen, men tog skärmbild och kan söka upp min bokning på hemsidan.

Jag har ju dock en bokning till nu, där jag inte har en aning om bokningsnumret. Ska kontakta SAS och fråga men ville kolla om någon annan haft liknande problem? Detta är helt nytt för mig - funkat utmärkt med mejl och app senast för 2-3 veckor sedan.
Har du lagt till Hertz-nummer i bokningen? Då har jag varit med om att hitta den där även utan mail.
 
Har du lagt till Hertz-nummer i bokningen? Då har jag varit med om att hitta den där även utan mail.
Nej, har slutat göra det då priset alltid går upp när jag lägger till mitt Hertznummer (knasiga försäkringspreferenser på min profil som jag inte kan ändra själv och har inte fått hjälp av supporten)
 
Lånar tråden lite. Bokade igår hyrbil hos Hertz i Sverige via SAS hemsida. Gick igenom hela bokningsprocessen och får på slutet upp en sida som är en bokningsbekräftelse. Har dock inte fått det sedvanliga mejlet med bokningen och den syns inte i appen heller. Eftersom jag inte hade skrivit ner bokningsnumret så gick jag igenom hela processen en gång till. Även denna gång fick jag varken mejl eller uppdatering i appen, men tog skärmbild och kan söka upp min bokning på hemsidan.

Jag har ju dock en bokning till nu, där jag inte har en aning om bokningsnumret. Ska kontakta SAS och fråga men ville kolla om någon annan haft liknande problem? Detta är helt nytt för mig - funkat utmärkt med mejl och app senast för 2-3 veckor sedan.


Då är vi två :)
men jag la in mitt Hertz medlemsnummer och hittar inga bokningar den vägen (har jag kunnat ta bort försäkringspreferenser osv själv.)

Hertz måste ju kunna hitta bokningen mha namn, upphämtdningsdatum och tid och plats
 
Last edited:
Lånar tråden lite. Bokade igår hyrbil hos Hertz i Sverige via SAS hemsida. Gick igenom hela bokningsprocessen och får på slutet upp en sida som är en bokningsbekräftelse. Har dock inte fått det sedvanliga mejlet med bokningen och den syns inte i appen heller. Eftersom jag inte hade skrivit ner bokningsnumret så gick jag igenom hela processen en gång till. Även denna gång fick jag varken mejl eller uppdatering i appen, men tog skärmbild och kan söka upp min bokning på hemsidan.

Jag har ju dock en bokning till nu, där jag inte har en aning om bokningsnumret. Ska kontakta SAS och fråga men ville kolla om någon annan haft liknande problem? Detta är helt nytt för mig - funkat utmärkt med mejl och app senast för 2-3 veckor sedan.
Kolla om du ser bokningen i SAS appen, om du bokade i inloggat läge lär den hittas där.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen