Fredrik
Medlem
Vem?Det finns väl bolag att flytta från T5 till T2?
Det är ju lite det som är problemet här.
Vem?Det finns väl bolag att flytta från T5 till T2?
Jag tror ju iofs inte att någon är intresserad av att flytta dit men även om så sker så är det enda som händer att C/gamla T4 blir ledig. Det är den absolut sämsta upplevelsen av allt på ARN. Kalla det känslomässigt om du vill men jag är definitivt mot det.Gör det till en lågbudgetterminal. Flytta Wizz, Ryan och vem det är mer. Det kan väl parkera A320or vid terminal 3 också på vissa av platserna? Sitter den ihop med terminal 2 så blir det ju jättebra.
Matchar det i tid när platt- och gatearbetet utanför skycity blir klart? Det är väl ungefär en T2 i gater som saknas i T5 pga de ombyggnationerna just nu.Från en vanligtvis välunderrättad källa hörde jag att Air France och KLM flyttar sina avgångar från Terminal 2 till Terminal 5 under oktober i år. Detta strax efter att Terminal 3 stänger för ombyggnad för att förbindas airside till Terminal 2. Är det någon mer som hört något om detta?
Fast när det var klart skulle de väl vidare till plattan mellan D och E?Matchar det i tid när platt- och gatearbetet utanför skycity blir klart? Det är väl ungefär en T2 i gater som saknas i T5 pga de ombyggnationerna just nu.
Hm. Inte enligt utvecklingsplanen, då är det andra sidan av C som ska åtgärdas i närtid utöver det som görs just nu:Fast när det var klart skulle de väl vidare till plattan mellan D och E?
Jag kan mycket väl ha fel. Läste inte på och svarade från minnet.Hm. Inte enligt utvecklingsplanen, då är det andra sidan av C som ska åtgärdas i närtid utöver det som görs just nu:
Mellan D och E ligger efter den nya G byggs, frammåt 2040.
Men det kanske har förändats sedan dess?
Som jag förstod det så verkar det vara planen. Wizz air och Ryanair till Terminal 2 framåt nästa år. Och så följer British Airways och Finnair med till Terminal 5 då också.Gör det till en lågbudgetterminal. Flytta Wizz, Ryan och vem det är mer. Det kan väl parkera A320or vid terminal 3 också på vissa av platserna? Sitter den ihop med terminal 2 så blir det ju jättebra.
Ok, men då får jag ändå undra vem som ska använda C-gaterna? Det är liksom upplagt för att det blir fler "normala" flyg som hamnar där om man inte lyckas pressa dit Norwegian.Som jag förstod det så verkar det vara planen. Wizz air och Ryanair till Terminal 2 framåt nästa år. Och så följer British Airways och Finnair med till Terminal 5 då också.