Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Jag försöker hitta en resa från GOT med vouchern till valfri destination i USA/ASIEN från nu till 28 januari. Har inte hittat en enda ledig tid...
Jag börjar tro att jag gör något fel när jag söker.
Har också gått igenom guiden på hur man hittar awards men inga awards vill bli hittade..

Jag försöker hitta en resa från GOT med vouchern till valfri destination i USA/ASIEN från nu till 28 januari. Har inte hittat en enda ledig tid...
Jag börjar tro att jag gör något fel när jag söker.
Har också gått igenom guiden på hur man hittar awards men inga awards vill bli hittade..

I First? som diskuterats tidigare någonstans är det oftast GOT-LHR som är problemet
snarare än LHR-XXX, speciellt om du inte har Guld, sök istället på LHR-XXX först.
Till exempelvis till Hong Kong brukar det finnas gott om platser.
GOT-LHR kanske du blir tvungen att boka i ekonomi alt. åka dagen innan.

Jag kan vara lite trög nu på kvällen men måste inte resan börja från Sverige för att vouchern ska kunna användas?

Sedan kommer jag få Guld i mars, bör jag vänta med bokningen tills dess?

Last edited:
Concorde! Lite Fel i formulering. "Om EC inte ägdes av Swedbank skulle jag vara orolig för att dom kan konkursa och därför dra mig ur". Administrationen är katastrof. EC håller inne poäng för massor av kunder i många månader. Orsaken kanske inte är avsiktlig och grundar sig säkert i ett administrativt krångel men fortfarande helt oacceptabelt. Om vochern kommer för sent så brister dom i avtal! Vem står för de F award biljetter som man hade kunnat boka men nu försvunnit. Ska man kanske köpa dessa kontant och fakturera EC:). Skämt åsido så är detta inte ett ok beteende av dom.

Jag kan vara lite trög nu på kvällen men måste inte resan börja från Sverige för att vouchern ska kunna användas?

Jo, men om du börjar med att söka från LHR-> Asien så vet du ju när det finns plats på långrutten.
sen kollar du hur platstillgången GOT-LHR är, om det bara finns platser i ekonomi måste det bokas
på telefon.

Det går även att söka och välja Stopping over in: London men jag har fått för mig att alla
tillgängliga platser inte visas då.

För att komplicera det hela så kommer det ofta upp en rutt via MAN med Sun Air, dvs. GOT-MAN-LHR
och 2-4-1 går inte att använda på SunAir

henrik l har säkert bättre koll på att använda 2-4-1 från GOT

Hej!

Är det någon som vet om BA VISA tar någon avgift när man handlar med USD eller EURO?
AmEx tar ju t.ex. 2%...
Sen är ju frågan vem som har bäst växlingskurs men det är en annan femma... (Nån som vet vart man kan se sånt förresten eller är det bara att köpa själv och jämföra kanske?)

Någon med gott om Avios på kistbotten som är sugen på Australien i First?
Det finns även platser i aug./sept.
Dit är hursomhelst inget större problem, kruxet är att hitta platser tillbaka inom rimlig tid.

Sydney.jpg

Toppen