Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Som jag redan hunnit skriva i tråden om lyckade bonusbokningar så blev det en open-jaw ARN-BOS/ORD-ARN med F mellan London och Boston. Blir första gången i BA F. Vi kommer till LHR kvällen innan så det blir frukost i CCR :)

/Christian

BA har ändrat i bokningssystemet så att nu går det att boka ut och hem i olika klasser.
Dessutom kan man blanda olika klasser så att man åker Ekonomi till LHR och vidare i CW/First
det sistnämnda kräver att man väljer stopover i London när man bokar.
Fortfarande går det dock inte att boka open jaw online.

Är det någon som vet om det går att använda 241 på säg arn-jfk-cmh(columbus, american eagle) tur och retur ... eller om jag får betala inrikesflyget?

misstänkte det ... men man borde ju kunna köpa inrikesflyg med poäng? Går det att få det på samma bokning eller måste det bli två sepparata om man tar 241?

Det kanske är möjligt att de kan få ihop det på samma bokning om du ringer BA. Brukar gå att göra betydligt mer över telefon än via BA.com.

Finns säkert någon här som vet säkert dock...

/Christian

jag tänkte flyga ARN(BA) - JFK(BA) - CMH(AA). Och precis som sagt gäller bara 241 för BA flygningar. Jag ringde och frågade hur man då skulle göra, svaret jag fick var att göra två bokningar, problemet är ju då om jag blir försenad från LHR och missar mitt flyg till CMH, finns det någon smart väg att gå här? eller ska man se till att ha lång tid mellan flygningarna bara?

jag tänkte flyga ARN(BA) - JFK(BA) - CMH(AA). Och precis som sagt gäller bara 241 för BA flygningar. Jag ringde och frågade hur man då skulle göra, svaret jag fick var att göra två bokningar, problemet är ju då om jag blir försenad från LHR och missar mitt flyg till CMH, finns det någon smart väg att gå här? eller ska man se till att ha lång tid mellan flygningarna bara?
Lång tid (ta en övernattning i New York och se staden...)

Toppen