Senaste nytt

Hilton London

Kan återkoppla från min vistelse på Hilton London Bankside 20-23 mars. Bokade ett King Guest Room och blev uppgraderad till ett King Deluxe Room så den enda skillnaden är i princip att jag hade gratis "soft drinks" i minikylen i rummet. Så ingen vidare uppgardering som HHD, men ändå en "uppgardering" så att säga.

Det stora problemet var att renoveringen absolut inte är färdig och det står ingenting om det på deras hemsida. I somras så informerade de tydligt på flera ställen att det var något som pågick, även mellan vilka tider det skulle ske etc.

Döm då om min förvåning när de börjar borra i betongväggar kl 9:00 på lördag morgon. När det har pågått i över 1h kontaktar jag receptionen via appen för att få något besked om vad som händer och hur länge detta kan förväntas pågå. Får reda på att de håller på under hela dagen och att de beklagar det inträffade. Surnar till rätt rejält då de inte brydde sig om att informera om detta i sitt välkomstmail från managern någon dag innan min vistelse och som sagt var ingenstans finns det lappar eller information om detta. Blir lovad att det är uppehåll under söndagen men sedan åter på måndag tyvärr.

Efter många turer fram och tillbaka så kläcker de ur sig att de kan erbjuda mig några futtiga poäng som plåster på såret som good will den enda gången.

Ber att få ärendet eskalerat till en manager och dagen går. Sent lördag kväll så får jag nytt besked att det är ändrat så de kommer även jobba under söndagen och sedan på måndag som informerat. Mycket riktigt, det borras vidare på söndagen.

Får till ett samtal med managern som beklagar och ursäktar sig. Efter lite bollande fram och tillbaka så får jag 25% tillbaka på vistelsen. Försöker få en natt, men det gick inte och inga extra poäng heller.

Det får väl vara en "okej" kompensation, men känner mig tveksam till att återvända innan de är helt färdiga. De har bekymmer med underlevarantörter som tydligen inte skött sitt jobb och kvalitén var inte till Hiltons belåtenhet så de får göra om saker enligt managern. Det blir säkert bra när de är färdiga. Såg möblerna stå ute på gatan och de höll på att bära in dem under lördagen och söndagen för fullt. Så de ligger rejält efter i tidsschemat. Påtalade även att det är direkt missvisande att de annonserar via sina sociala medier att allting är klart och de nya rummen etc. när det de facto inte alls är klart och dessutom arbete fortfarande pågår.

Om jag kommer återvända? Ja, om priset är rätt och så får jag maila i förväg och höra mig för om de verkligen är färdiga med sin renovering eller ej.
25 % känns inte ok - kunde de inte lösa ett rum utan störningar så hade de fått lösa rum på ett annat hotell.

25 % känns inte ok - kunde de inte lösa ett rum utan störningar så hade de fått lösa rum på ett annat hotell.
Jag håller med dig! Det var fullbokat så var aldrig tal om att byta rum. Är inte superimponerad och har ett löfte om gratis suite-upgrade på en kommande bokning. Återstår att se hur det blir med detta...

Ska till London på höstlovet med familj, två vuxna och två barn. Första gången på över tio år i staden så är helt rookie.

Kollat på dessa.

Hampton Old street 123 pund/natt

Hilton Kensington 125 pund/natt

DoubleTree Tower of London 181/natt

Bankside 208/natt

Är HHG och uppgradering till lounge på något av de två sistnämnda vore trevligt :). Bankside har pool men tveksamt om vi ens hinner utnyttja den.

Har inte bestämt aktiviteter ännu men vi flyger till och från Standsted och då är det promenadavstånd till Liverpool Street från alla tre hotellen förutom Hilton Kensington har jag förstått det som.

Hur hade ni resonerat? Vilket av de två sistnämnda tror ni har störst chans att få lounge som HHG? Vi ska bo i 2 nätter.
Det blev DoubleTree Tower of London, bokade med delvis poäng så det är återbetalningsbart. Dyker det upp en rea är jag redo!

Efter att ha kollat upp det enorma matutbudet i London så hoppas jag nu nästan på att vi inte får lounge :).

Det blev DoubleTree Tower of London, bokade med delvis poäng så det är återbetalningsbart. Dyker det upp en rea är jag redo!

Efter att ha kollat upp det enorma matutbudet i London så hoppas jag nu nästan på att vi inte får lounge :).
Lounge är totalt slöseri med tid och alternativkostnaden är enorm. Ut och utforska Europas bästa och mest varierande matutbud på stan.

• Love
Reactions: Gus
Toppen