Senaste nytt

Hilton London

DT Towern för läge och lounge.
Lincoln Plaza för bättre hotell.
Men beror ju lite på vad ni ska göra och se vid er vistelse :)

Jag gillar DT och dess läge.
Tack för svar. Lite det jag trodde också!
Tanken är väl att vi ska typiskt turista och gå runt i London, sevärdheter osv. Tänkte att CW kunde fungera bra som bas. Endast 10km från "centrum", och vi kommer att ha tillgång till bil.

Hur är kvalitén på DT? Känns spontant som att Hilton-Hilton håller bättre klass vad gäller komfort, service, frukost etc?

Lincoln ser spännande ut för egen del, men resten av gänget vill ha tillgång till lounge :)

Om du inte ska spendera en massa tid i Canary Wharf kan du stryka det direkt på grund av läget
Jaså? Även om man har tillgång till bil? Tänkte att man kunde utgå därifrån som bas för att få lite rimligare priser.

Skulle välja DT.
nära till transport. Bra bar, bra lounge och frukosten är lika bra som Hilton.
Tanken är väl att vi ska typiskt turista och gå runt i London, sevärdheter osv. Tänkte att CW kunde fungera bra som bas. Endast 10km från "centrum", och vi kommer att ha tillgång till bil.
Glöm bil i London 100%
Hur är kvalitén på DT? Känns spontant som att Hilton-Hilton håller bättre klass vad gäller komfort, service, frukost etc?

Lincoln ser spännande ut för egen del, men resten av gänget vill ha tillgång till lounge :)

Jaså? Även om man har tillgång till bil? Tänkte att man kunde utgå därifrån som bas för att få lite rimligare priser.

Okej, skönt att veta att man inte "missar" något genom att välja DT över Hilton CW. Snarare bättre då med tanke på läget.
Alltså omöjligt med bil? De gånger jag varit där har jag använt public transportation, aldrig tänkt på om det är "bilvänligt" eller ej. Tack för feedbacken :)

Tunnelbanorna från Canary Wharf funkar bra. Taxi/Uber/Bolt går också bra på kvällen. Och det är ett rätt mysigt område, bra restauranger Dishoom utan 400 meters kö eller Hawksmoor t.ex, och en hel del pop-up pubar, vegoställen, matstånd etc. om man gillar sånt. Mindre nu på senhöst/vinter dock såklart.

Dags för en tur till London i början på januari (åker själv) och kommer gå på några musikaler, men i övrigt är inget inbokat. Väljer mellan Hilton London Bankside (en kär gammal favorit), Lost Property St Paul's London (ny bekantskap som jag ej har bott på men hört mycket gott om) och nu seglade även DoubleTree Tower of London upp då de ligger ca £80-100 lägre än de två tidigare nämnda hotellen.

Tar gärna emot input från er som bott på något av ovan nämnda hotell på sista tiden och kan vägleda mig i mitt val.

Tack för input. Det är £80-100 prisskillnad för 2 nätter för att förtydliga om jag var otydlig innan.

Lutar åt det hållet också att det får bli DT.
Ja, spara pengarna och bo på DT. Ligger precis vid tuben också, så går smidigt att ta sig runt med utgångspunkt från hotellet.

Även gångavstånd från Liverpool street, ifall du vill ta Elizabeth Line från flygplatsen.

Toppen