Idag flög NH222 norra rutten. Förra avgången, i förrgår, tog södra rutten, men före dess gällde norra rutten flera avgångar på raken. Utsikt över nordöstra Grönlands kusttrakter. Det är alltså danskt territorium vi ser, ifall någon är osäker på den saken.
Till frukost valde jag ett internationellt alternativ.
Och till sist var vi framme. Smågrått på Haneda med lite spår av tidigare regn, men från luften såg jag att solen lyste över Yokohama och vissa andra delar av Tokyobukten. Det förvånande var dock att det blev bussgate! Tror aldrig jag förr drabbats av bussgate med en widebody.
Immigrationen kändes lite trögare än förra gången (2023), kanske för att man då behövde fylla i en massa online i förväg, vilket inte är ett krav nu.
Ankomstloungen är stängd, och ANAs webbplats hänvisar till flygplatsens duschar. (Lite oklart av beskrivningen om inträde då ingår för business.) Jag tog mig inte dit och såg dem inte på vägen till tåget, så jag har ingen bild eller ytterligare info att dela med mig av.
Ska jag bedöma passagerardemografin (vilket blev lättare när vi fick åka buss) var det betydligt fler svenskar (och möjligen andra Nordeuropéer) än japaner ombord. Men våren är väl också högsäsong för inkommande turistande.