Senaste nytt

Japan och Sydkorea påsken 2026

Var Hibiki 17 även i business class? Hann aldrig prova ANA's nya business men F några gånger och då var det Hibiki 17/21 beroende på rutt. Erbjöds det inga köp av limited ed. whiskey?
Jag flög i business class. Det finns tyvärr ingen first class på ARN-HND eller någon annan rutt med B787, utan det finns bara på B777 och deras få A380. :) Jag tror LHR-HND är den enda europeiska rutten där ANA har first class idag.

Det verkar alltid finnas någon "premium"-Suntory på business longhaul, men det verkar variera vilken/vilka. När jag senast flög MUC-HND-SYD var det olika whisky på de två flighterna. Infon om att Blender's Choice är en "non age statement" som ersatt/motsvarar Hibiki 17 hittade jag på nätet när jag undrade om skillnaden mot den "vanliga" Japanese Harmony. Jag kollade inte shoppingutbudet.

Edit: hittar en uppgift om att Hibiki 17 drogs in 2018. Den tycks ha försvunnit från Systembolaget 2016.

Last edited:
Var med på samma flyg som du Tomas E, blev approacherad innan start av en flygvärdinna som pekade på min snusdosa och sa att ”det var company policy att inte tillåta rökfri tobak”.
Vid utropen innan start sas det att rökfri tobak kan störa medpassagerarna och ”refrain from using”.
Jag har nog aldrig upplevt att någon medresenär har blivit störd av mitt snusande. Väljer nog SAS i fortsättningen.
Bra att veta för då är ANA inget alternativ för mig alls :eek:
Låter som att ni borde starta en "snusa ombord"-tråd för att samla info ifall andra än ANA tycker så?

Med reservation för att forumets sökmotor är usel tycks det mest ha varit en tråd om införsel av snus som varit aktiv de senaste åren:

Jag flög i business class. Det finns tyvärr ingen first class på ARN-HND eller någon annan rutt med B787, utan det finns bara på B777 och deras få A380. :) Jag tror LHR-HND är den enda europeiska rutten där ANA har first class idag.

Det verkar alltid finnas någon "premium"-Suntory på business longhaul, men det verkar variera vilken/vilka. När jag senast flög MUC-HND-SYD var det olika whisky på de två flighterna. Infon om att Blender's Choice är en "non age statement" som ersatt/motsvarar Hibiki 17 hittade jag på nätet när jag undrade om skillnaden mot den "vanliga" Japanese Harmony. Jag kollade inte shoppingutbudet.

Edit: hittar en uppgift om att Hibiki 17 drogs in 2018. Den tycks ha försvunnit från Systembolaget 2016.
Aa, såg att ANA flyger samma plan som från FRA (som jag hann prova en gång), men iom att jag inte dricker alkohol så ofta, var jag mer intresserad av Hibiki's mini-flaskor som man brukar/brukade få på Chicago-rutten, hann dock bara få 2 st mini Hibiki 17. Ahh, Blend kanske är fortsättning eller samma som deras 100th anniversary Blend som man kunde köpa på flyg 2024/2025.

Toppen