Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

Långt ifrån den dyraste i samlingen men en av de roligare att resa med ändå, speciellt om man är lite riskbenägen.

Moddad Casio AE-1200 där casen är utbytt från orginalet i harts till en i polerat rostfritt stål med safirglas.

casio.jpg

Hej,

Skrämmer liv i denna tråd igen med en fråga. Är på jakt efter en äldre Omega Constellation, typ en sådan som är bifogad som bild.
E832B37F-E77D-4E93-A2BD-BD32204074FE.jpeg

Ligger ute med en bevakning på Auctionet men de verkar komma ut väldig få av dessa (skall ha vit tavla/rst ur, inget guld å annat tjafs) sedan hittade jag några från utlandet på hemsidan Vestiaire Collective .
Är det ngn av er som har ngn info om det företaget? Vågar man handla därifrån?

Mvh Dick

Hej,

Skrämmer liv i denna tråd igen med en fråga. Är på jakt efter en äldre Omega Constellation, typ en sådan som är bifogad som bild.
Visa bifogad bild 173857
Ligger ute med en bevakning på Auctionet men de verkar komma ut väldig få av dessa (skall ha vit tavla/rst ur, inget guld å annat tjafs) sedan hittade jag några från utlandet på hemsidan Vestiaire Collective .

Mvh Dick
Vestiaire är typ som Vinted, dvs en marknadsplats där folk kan kränga beggade saker. Skulle säga att det är mer riskabelt att handla därifrån än på Blocket… Jag hade själv inte tagit risken, eftersom jag tvivlar Vestiaire kommer vara särskilt hjälpsamma om något går snett.

Hej,

Visa bifogad bild 173857

Mvh Dick

Du letar efter en såpass ovanlig klocka, så du måste nästan använda Chrono24, det är överlägset största sidan där klockor ifrån hela världen säljs. Du kan hitta många klockor av den typen som din bild, jag sökte på Constellation Day-Date för att få fram olika varianter på din klocka. De verkar främst vara quartz klockor, väldigt liten klocka, 33mm eller så.

Vestiare har vi använt mycket för kläder/mode, siten är inte alls lika bra på klockor. Tjänsten de tillhandahåller är verifikation att det du köper är äkta, vilket kan vara viktigt för handväskor osv, samt i vilket skick produkten är. Jag vet inte hur duktiga de är på sådant för klockor, men de tar cirka 25% av köpe-priset för sin tjänst. Chrono24 är betydligt billigare men är mer som världens största blocket för klockor, handel sker på egen risk. Risken att en så gammal klocka är fejk är i princip 0, men risken att klockan inte fungerar så bra, är ju betydligt högre.

Toppen