Senaste nytt

Tips på affärsmässiga gåvor

Håller med om ljuslyktor o ljus till finare. Brukar köpa chokladtryfflarna i plåtburk på ARN. (Extra tips att förbeställa för rabatt.)
Om man vill ha med sig bara något riktigt litet eller om det är till väldigt många är minipåsar Ahlgrens bilar perfekt. Finns för en tia på ARN i leksaksbutiken mellan Pontus o SAS loungen. (Däremot inte bra present till de som inte äter griskött då Ahlgrens bilar innehåller gelatin.)
Hederliga Delicato chokladbollar och dammsugare har också varit mycket populärt. Även kanelbullarna från Gateau brukar gå hem.

Du får gärna bidra med någon motivering eller källa när du hävdar något som "bättre" så det inte bara blir tyckande.
Chivas är standard "fin"whisky här och har marknadsförts aggressivt i 15+ år. Tycker det är en hemsk whisky och har slutat att säga ja på frågan om jag vill prova en "väldigt fin whisky" hemma hos folk för att det just är den som erbjuds 9/10 gånger, den 10e gången är det en 18 årig Chivas.

Wow alltså detta forum fortsätter leverera, vilken respons! Denna gång fick det bli strutar från Malmö chokladfabrik i gul och blå men flera riktigt bra tips inför nästa resa i maj.
Du menar svärta Schweiz rykte som land som gör god choklad genom att hämta nåt härifrån?
Haha nä jag syftar på att när man säger ”I am from Sweden” så är det i många länder så att de tänker på Schweiz och att eftersom de är mer kända för choklad än Sverige så ökar risken för förvirring. Men de flesta jag träffar har redan bra koll på var jag kommer ifrån.
Polkagrisar har varit uppskattat, men kanske lite för simpelt för en del sammanhang.
Det var en bra idé tyvärr har jag ingen välsorterad butik i närheten men om man exempelvis passerar Gränna så kan det ju vara värt att köpa med ett gäng lokala. Finns en story kan det upplevas exklusivt oavsett pris.
Utländska kunder/gäster blir mycket tacksamma när de får en glas gåva, uppskattat är ljuslyktan snöbollen från Kosta Boda
Riktigt bra förslag! Det ska jag absolut testa.
Sylt med rikligt bärinnehåll fungerar i en hel del länder.
Intressant. Har även funderat på att ta med lokalproducerad honung men varit tveksam på grund av olika länders restriktioner mot mat. Choklad är väl också mat men har inbillat mig att det inte tillhör de som är problematiskt.

Kanske off topic, men någon som har koll på hur man ska tänka kring det?
Håller med om ljuslyktor o ljus till finare. Brukar köpa chokladtryfflarna i plåtburk på ARN. (Extra tips att förbeställa för rabatt.)
Om man vill ha med sig bara något riktigt litet eller om det är till väldigt många är minipåsar Ahlgrens bilar perfekt. Finns för en tia på ARN i leksaksbutiken mellan Pontus o SAS loungen. (Däremot inte bra present till de som inte äter griskött då Ahlgrens bilar innehåller gelatin.)
Hederliga Delicato chokladbollar och dammsugare har också varit mycket populärt. Även kanelbullarna från Gateau brukar gå hem.
Låter bra, inte en tanke på att bilar inte är vegetariska. Men kan säkert gå hem i Kina.

Chivas är standard "fin"whisky här och har marknadsförts aggressivt i 15+ år. Tycker det är en hemsk whisky och har slutat att säga ja på frågan om jag vill prova en "väldigt fin whisky" hemma hos folk för att det just är den som erbjuds 9/10 gånger, den 10e gången är det en 18 årig Chivas.
Upplever detta som anekdotalt, min upplevelse är det motsvarande med Johnnie Walker Black/Blue för respektive scenario. Båda är sannolikt starka kort.

Toppen