Senaste nytt

Tips på affärsmässiga gåvor

Att du upplever min ståndpunkt om Chivas som anodektal visar bara hur lite erfarenhet av landet du faktiskt har.
Min erfarenhet av Kina är alldeles för liten för att kunna uttala mig i sakfrågan. Men även min lilla erfarenhet säger att i de flesta frågor kan man inte kategorisera på Kina - landet är stort och skillnaderna mellan olika delar är gigantiska. Det skulle förvåna mig om det inte gällde här också.

Så du vet allt om Kinas alla delar. WWOOW
Jag har alltså bott här, har familj här och pratar språket. Nej jag vet inte ALLT om alla kinas delar, jag vet däremot att Chivas anses som kungen av whisky rent generellt här, inte i vissa städer eller provinser. Vilket du också hade vetat om du spenderat en längre tid här.

High coast whisky är en bra gåva om man ska till Kina och man vill ha något svenskt. De säljs på vissa hemsidor i Kina men med 100%-200% påslag.

Kanske inte 100% affärsmässigt, men Ahlgrens bilar kan vara kul och bra. Speciellt i kulturer som uppskattar bakgrundshistorian, hur en succe kan födas ur ett misslyckande. Finns i micro-påse som man kan ha i fickan 24/7.

Kanske inte 100% affärsmässigt, men Ahlgrens bilar kan vara kul och bra. Speciellt i kulturer som uppskattar bakgrundshistorian, hur en succe kan födas ur ett misslyckande. Finns i micro-påse som man kan ha i fickan 24/7.
Jag som etnisk och kulturell svensk har inte koll på bakgrundhistorian! Vill du bjuda på den?

Jag som etnisk och kulturell svensk har inte koll på bakgrundhistorian! Vill du bjuda på den?
Någon gång på 50-talet ville man skapa ett svenskt marshmallows-recept. Det blev totalt misslyckat ur det perspektivet, men smaktesterna gav tummen upp och med lite kreativt tänkande blev det racerbilarna och en svensk storsäljare. Typ så.

Sedan är det väl också en vinkel att folk ofta har sin egen metod/strategi för att äta dem.
Själv häller jag upp en handfull och räknar omedvetet ut bäst prioriteringsordning för att skapa "ordning". Tex är där 2 vita, 2 gröna och en röd måste jag först äta 1 vit och en grön för att uppnå färg-harmoni. Är där istället 3 vita, 3 gröna och en röd åker den röda ner först för en fin balans i mängden. Ligger det ett gäng bilar i en skål kan även 3-dimensionell balans vara viktig.
Osv, jag har iaf ett gäng regler som måste uppfyllas för att äta bilar och det är en extra dimension på godisätandet där en snabb plan för optimering ingår.

Toppen