Hej!
Ska boka min första bonusresa nu i dagarna men efter att ha hängt en del på Awardfares har lite frågor ploppat upp. Ha gärna överseende med att jag aldrig bokat en bonusresa tidigare
1. Om jag vill till San Jose och hittar en resa från CDG - San Jose kan jag då lägga till en "feeder"(?) ARN - CDG gratis?
2. Om det inte finns någon hemresa som jag är nöjd över men jag bokar en för att sen kunna omboka den, fungerar det även om min voucher går ur 31/12 eller är hela resan locked in efter det datumet? Jag har en voucher för 2026 också, där bör det rimligtvis gå att boka om när man vill för 750kr om jag förstått det rätt?
3. Om det finns en resa t.ex Oslo-AMS-CDG-Miami och jag vill till Miami, kan jag då lägga till ARN-CDG istället om jag hittar en sån resa samma dag och ringer in till kundtjänst?
4. På Awardsfares står det 114k one way och 190k round trip. Hur bokar jag en round trip om jag inte hittar någon bonusresa tillbaka? och hur fungerar det även om det finns? Ser ingen ToR sökning på AF.
5. Om jag hittar en resa men väldigt lång layover, ex: ARN-AMS-CDG och mellan ARN och AMS är det 20h. Kan jag då hitta en närmare bonusresa och lägga in den istället om det dyker? Vet att exemplet är orimligt men ni fattar.
Många av dessa frågor brinner säkert i era ögon men jag försöker bara förstå vad jag kan göra och inte när jag försöker pussla ihop en bonusresa ToR.
Tack på förhand till den som orkar svara! <3