Senaste nytt

Dr. Miles, palmen, Palazzi testar Turkish Airline Business class inom Europa

På höger och väster sida av vårt plan är Airbus A330 och Airbus A340 parkerade.

Det verkar som Turkish Airlines inte serverar chamgane före flightn. Palazzi och jag fick orange juice och lemonad.

Attachments

• 2013-02-02_12-49-45_249.jpg
    2013-02-02_12-49-45_249.jpg
    112,5 KB · Visningar: 1 234
Personligen tycker jag att TK business inte är något speciellt gällande servicen som erbjuds, kabinpersonalen bjuder inte på mer än det nödvändiga sen gömmer de sig bakom skynket där de kan bli sittande ett bra tag. Däremot anser jag att maten de bjuder på är helt fantastisk, skulle ranka den som top tre gällande flygplansmat.

Tycker att detta initiativ som ni tagit, att testa deras business och köra liverapport är riktigt kul och jag ska följa den med spänning.

På höger och väster sida av vårt plan är Airbus A330 och Airbus A340 parkerade.
Jag lider med er. :(

Personligen tycker jag att TK business inte är något speciellt gällande servicen som erbjuds, kabinpersonalen bjuder inte på mer än det nödvändiga sen gömmer de sig bakom skynket där de kan bli sittande ett bra tag. Däremot anser jag att maten de bjuder på är helt fantastisk, skulle ranka den som top tre gällande flygplansmat.
Håller med. Den hårda produkten må vara väldigt bra men den mjuka hänger inte med. Å andra sidan är det inte bara TK som inte är så service minded, det gäller tyvärr det mesta inom service i Turkiet. Det ska se bra ut, ska vara rent och flashigt, gott ska det också vara men bra service och ett leende? Nja... inte riktigt. Det är synd faktiskt...

Dr Miles,

Reflekterade du att Spårvagnen i Istanbul är av samma modell som tvärbanan i Stockholm? :)

Iaf de gamla är det. De nya som Dr Miles hade på bild (röda) tillverkas av Alstom. De gamla (blåa) är exakt av samma typ som vi har i Stockholm, tillverkad av Bombardier (fd ABB). Sen är tågen som går mellan flygplatsen och Aksaray (light-metro) tillverkad av ABB.

Last edited:
Som påpekats: Hårdvaran var inget att skriva hem om (beroende på flygplanstypen) och servicen når inte nya höjder direkt. Maten var däremot väldigt bra. Extra dålig var markservicen i IST...

382557984735765525_293107696.jpg 382557359742526471_293107696.jpeg

En snabb dusch nu och sedan in till centrala London. Blir bara några timmar, måste vila ut innan Club Europa 07.05 imorgon:p

Nu har Palazzi och jag checkat in på Park Inn Heathrow.
Jag fick uppgradering och både Palazzi och jag gratis frukost vilket tyvärr vi inte hinner att äta då de börjar att servera frukosten från kl.6. Vår flight avgår kl. 7:15.

Turkish Airlines flight TK1985 flögs av Airbus A321 med älsta/sämsta Business class hårdavara som finns i deras flotta. De hade inte heller någon internet onboard. :(

Vi fick ta en kort promenad till Park Inn Heathrow för att det blev missförstånd mellan busschauffören och mig.
Jag frågade chauffören på buss 111 om bussen stannar Nene Road vid Bath Road. Chaufförern svarade ja och vi klev på bussen. Bussen svängde till vänster vid rondellen där Emirates Airbus A380 miniatyr finns.
Jag tyckte att det var konstigt då Park Inn finns på höger sida av rondellen.

Bussen stannade på fel sida av Bath Road och vi fick gå några hundra meter.
Tack vare misstaget fick vi se uppstigning av PIA flight. Jag undrar om vilken routing denna flight tar. :rolleyes:

Incheckad på park plaza county hall och uppgradering till mini suit, riktigt trevligt. Väntar på att de andra två ska komma in till city.
Flygningen imponerade inte på mig. 5 minuter in i måltiden fäller tanten framför ryggstödet till max. Hade jag inte dragit ut brickan i stolen innan hade jag haft ett glas rött i knät. Intressant att man fick visa bp 3 gånger i gaten, först den obligatoriska sen för att komma in i landgången plus en extra i mitten på landgången.

Vad det gäller komforten på TK business vi åkte med så var det mer utrymme för benen på LH i economy ner till Turkiet. Var positivt överraskad av maten på LH och bra drinkvagn som var ute flera vändor.

Toppen