Senaste nytt

SAS Eurobonus Lifetime Diamond!

För mig personligen hade jag gynnats av att börja på 45k...så jag tänker inte klaga om det blir så...men jag tänker nog ändå på det stora hela att det är bättre att det inte går för mycket inflation i statusnivåer så att de faktiskt kan innehålla något av värde också. Det är ändå stor skillnad på att flyga in 90k och 45k på ett år. Särskilt med kort och så vidare därtill. Jag tillhör dessutom den skaran som har LTG och är under 35 med de senaste par åren som Diamond...
Håller med till fullo! Strössla inte med EBD+. De flesta kan ju nå halvvägs till EBG eller längre än så utan att ens flyga och med ”normal” spend. Det räcker så tycker jag.

Pandion vill jag aldrig bli. Reser normalt för mycket ändå....nu blir jag LTD men jag tycker det är viktigt att det inte är för enkelt att bli EBG som det har varit för då kan det bli en försämring med för många EBG och förmåner kan utvattnas och EBG får EBS förmåner. Samtidigt är de som maxar kreditkort och flyger lite ingen belastning och SAS har nog koll på allas flygmönster.
Varje LTD kan ju ge bort ett guldkort resten av livet, detta om något är att det är för enkelt.

Varje LTD kan ju ge bort ett guldkort resten av livet, detta om något är att det är för enkelt.
Stämmer det verkligen? Som jag förstått reglerna (jag kan ha fel) så kan LTG inte ge bort EBS, så jag antar att samma setup gäller för LTD?

Stämmer det verkligen? Som jag förstått reglerna (jag kan ha fel) så kan LTG inte ge bort EBS, så jag antar att samma setup gäller för LTD?
Det vore enda rimliga lösningen. Annars innebär ju LTD i praktiken också LTG för respektive (så länge förmånen att ge bort guld finns kvar för EBD åtminstone).

Hoppas verkligen att man kan ge bort ett guld, en av de största anledningarna att kämpa med EBD för mig.

Det vore enda rimliga lösningen. Annars innebär ju LTD i praktiken också LTG för respektive (så länge förmånen att ge bort guld finns kvar för EBD åtminstone).
Värre än så väl - med rätt timing kan en EBD underhålla två EBG om man delar ut det vid precis rätt tillfälle i förhållande till grace?
Det är ju det rimliga - om man återkvalificerar trots att man är lifetime så kan man förhoppningsvis fortfarande ge bort det, men om man bara "lever" på lifetime så borde ma inte kunna det.

Hur fungerar det för övrigt med soft landing idag? Alltså om en EBD faller ner till EBG, kan de fortfarande ge bort ett EBS?

Jag tror stora flertalet som får EBG är respektive eller nära anhöring som ändå reser med en EBD. Dom flyger säkert mindre än dom som jagar status med kreditkort och en MR och glider även med på EBD förmåner.

Värre än så väl - med rätt timing kan en EBD underhålla två EBG om man delar ut det vid precis rätt tillfälle i förhållande till grace?
Ja, i teorin, men det förutsätter att personernas kvalificeringsperioder möjliggör det.
Det är ju det rimliga - om man återkvalificerar trots att man är lifetime så kan man förhoppningsvis fortfarande ge bort det, men om man bara "lever" på lifetime så borde ma inte kunna det.
Jag tror att det kommer fungera exakt så. Du kan ge bort ett EBG varje gång du själv kvalar in till EBD och där räknas LTD inte som att kvala in.
Hur fungerar det för övrigt med soft landing idag? Alltså om en EBD faller ner till EBG, kan de fortfarande ge bort ett EBS?
Ja du får ge bort vid soft landing. Men du har ju trots allt kvalat in för det även om du får soft landing.

Toppen