Senaste nytt

SAS Eurobonus Lifetime Diamond!

Då kommer ju "de riktiga" pandion bara att säga att vem som helst kan få ett Pandion i flingpaketet numera :)

Jo, precis, garanterade sätt som det föreslagna 15år EBD för ett år Pandion skulle ju garanterat skapa för många Pandion på det sättet (men det skulle definitivt motivera en sådan som mig att fortsätta skaffa nivåpoäng, även om det inte alls kan räknas hem på något som helst rimligt sätt även om man blir Pandion ett år). Så med ett lotteri så blir det en väldigt lite extra mängd EBP så det stör mindre.

Är man inte LTP räknas man inte.

Utifrån vad jag hörde på eventet igår så finns det bara en LTP och det är Jan Carlzon.

Roliga var att det tog mig 20 min innan jag fick min pushnotis efter att en annan visat mig att han fick sin på scen. Nästan så man började fundera på om man hört fel, haha.

Damen frågade när jag skulle beställa guldramen när jag kom hem.

FABA87E4-FB92-471A-8DE3-94FF5DE8B8BC.jpeg

Då kommer ju "de riktiga" pandion bara att säga att vem som helst kan få ett Pandion i flingpaketet numera :)

Med tanke på hur publikt Pandion börjat bli med att man blir kallad i gate etc jämfört med hur det var innan med mycket hysch hysch så tror jag att Pandion är på väg att bli SAS motsvarighet till FBs Ultimate.

Och sen blir det en annan hemlig högsta nivå som motsvarar FB Hippocampe.

Med tanke på hur publikt Pandion börjat bli med att man blir kallad i gate etc jämfört med hur det var innan med mycket hysch hysch så tror jag att Pandion är på väg att bli SAS motsvarighet till FBs Ultimate.

Jag tycker ändå SAS hittat en bra balansgång där det fortfarande är relativt diskret (avseende utrop vid boarding, skylt vid incheckning för ”de som vet” etc) men med bra förmåner. Hade jag varit EBP hade jag nog varit nöjd. :)

Last edited:

Så du tror Pandion kommer bli en officiell nivå med tydliga krav för intjäning, och inte en nivå by invitation. Det är ju intressant, finns det något uttalande eller något annat som tyder på detta?

Skillnaden är väl också att Hippocampe är en "handfull" personer på en extremt mycket större kundbas är, jämfört med Pandion som tidigare varit 2000 (även om jag hört de dragit ner på detta). I dagsläget så krävs det i många fall betydligt mer för Pandion än Ultimate.

För mig personligen hade jag gynnats av att börja på 45k...så jag tänker inte klaga om det blir så...men jag tänker nog ändå på det stora hela att det är bättre att det inte går för mycket inflation i statusnivåer så att de faktiskt kan innehålla något av värde också. Det är ändå stor skillnad på att flyga in 90k och 45k på ett år. Särskilt med kort och så vidare därtill. Jag tillhör dessutom den skaran som har LTG och är under 35 med de senaste par åren som Diamond...

Pandion tror jag däremot mår bra av att bli lite mer synligt än vad det varit, utan för den sakens skull bli en egen publicerad nivå. Jag tycker det är kul att man satsar lite på det men samtidigt behåller det lite småhemligt. Igen med förbättringar, förmåner och personlig touch som gör livet smidigare och lättare när man faktiskt reser så mycket. När det blir lite mer synligare som det blivit så tror jag nämligen att det blir lättare leverera på det genom hela kedjan.

Pandion vill jag aldrig bli. Reser normalt för mycket ändå....nu blir jag LTD men jag tycker det är viktigt att det inte är för enkelt att bli EBG som det har varit för då kan det bli en försämring med för många EBG och förmåner kan utvattnas och EBG får EBS förmåner. Samtidigt är de som maxar kreditkort och flyger lite ingen belastning och SAS har nog koll på allas flygmönster.

Toppen