Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om jag bokar en enkelbiljett med 2-4-1 till valfri destination i Asien, säg 99 000 EB poäng. Kan jag då ringa/boka på SAS i efterhand returresan och tillämpa samma 2-4-1? I stället för att betala 200 000 EB så betalar jag 165 000 EB (då det blir en ToR?)
Ja, så länge voucher och alla poäng är giltiga.

Detta kanske är ett gammalt fel men är det någon annan som får error i slutskedet av en bokning. Får meddelande typ:
”Din betalning lyckades men resan kunde inte bokat. Vi återbetalar dig etc..”

Bif. ett par skärmdumpar ifrån SAS mobilapp. Kan någon förklara vad de markerade "P-talen" betyder?

Attachments

• IMG_0822.PNG
    IMG_0822.PNG
    269,5 KB · Visningar: 112
  • IMG_0821.PNG
    IMG_0821.PNG
    221,3 KB · Visningar: 128
Funderar på att boka bonusresa till Costa Rica för två personer i ekonomi GOT - AMS - SJO med KLM

När skatterna beräknas får jag upp nedan.
Någon som vet vad alla förkortningar står för? (A1, B1, NW, P5, V9)

Skatter​

Passageraravgift 270 SEK
Säkerhetstjänsteavgift 524 SEK
Serviceavgift för passagerare 644 SEK
A1 38 SEK
B1 512 SEK
Användaravgift för gemensamma utrymmen (internationell) 90 SEK
Säkerhetsavgift (internationell) 72 SEK
NW 284 SEK
P5 30 SEK
V9 60 SEK
Serviceavgift 900 SEK

Totalt
3 414 SEK

Funderar på att boka bonusresa till Costa Rica för två personer i ekonomi GOT - AMS - SJO med KLM

När skatterna beräknas får jag upp nedan.
Någon som vet vad alla förkortningar står för? (A1, B1, NW, P5, V9)

Skatter​

Passageraravgift 270 SEK
Säkerhetstjänsteavgift 524 SEK
Serviceavgift för passagerare 644 SEK
A1 38 SEK
B1 512 SEK
Användaravgift för gemensamma utrymmen (internationell) 90 SEK
Säkerhetsavgift (internationell) 72 SEK
NW 284 SEK
P5 30 SEK
V9 60 SEK
Serviceavgift 900 SEK

Totalt
3 414 SEK
1763625626317.png

n00b fråga här då det är första gången jag eventuellt behöver boka feeder.

Kollar biljetter till EWR, och söker jag ARN-CPH-EWR är avgång från ARN 06:00 och flyget vidare till EWR går inte förens 12:55 vilket blir över 4h väntan på CPH. SAS flyger dock ARN-CPH där jag tex kan vara framme 09:00 istället, vilket låter mycket mer bekvämt. Så min fråga lyder: kan jag boka CPH-EWR och sedan be dem boka feeder men lite senare avgång? Eller får man bara ta det som tilldelas och gilla läget? (Mellanlandning i cph är nödvändig för att kunna flyga i biz)

Kollar biljetter till EWR, och söker jag ARN-CPH-EWR är avgång från ARN 06:00 och flyget vidare till EWR går inte förens 12:55 vilket blir över 4h väntan på CPH. SAS flyger dock ARN-CPH där jag tex kan vara framme 09:00 istället, vilket låter mycket mer bekvämt. Så min fråga lyder: kan jag boka CPH-EWR och sedan be dem boka feeder men lite senare avgång? Eller får man bara ta det som tilldelas och gilla läget? (Mellanlandning i cph är nödvändig för att kunna flyga i biz)
Förutsatt att det finns bonusbiljetter på den senare avgången så ska det inte vara några problem. Går bra att boka ARN-CPH i Ekonomi om det inte finns i Business på feedern.

Har du tid kan du ringa in och be dom lägga ihop ARN-CPH-EWR som du vill ha det, så länge allt är i samma klass ska ben-ben bokningar fungera.

Toppen